۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۲۶۹۷۹

مدیرکل روابط عمومی حوزه خواهران تغییر کرد

مدیرکل روابط عمومی حوزه خواهران تغییر کرد
مراسم تودیع و معارفع مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه خواهران با حضور مدیر، معاونان و مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

در این مراسم از زحمات سرکار خانم ماندانا جلالی سرپرست سابق اداره‌کل روابط عمومی و امور بین الملل تقدیر و حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری به عنوان مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه‌های علمیه خواهران معارفه شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در آیین تودیع و معارفه مدیر کل روابط عمومی حوزه علمیه خواهران بیان کرد: تمامی اهداف حوزه علمیه خواهران تنها به وسیله پژوهش محقق نمی شود بلکه بخش عظیم فعالیت ها برای رسیدن به این اهداف توسط ارتباط معنا دار و موثر با همه دستگاه ها، پیدا کردن فرصت ها و میدان یابی برای خواهران در سطح کشور و به تبع آن منطقه و بین الملل محقق می شود.

وی گفت: اداره ارتباطات در گذشته جزء اداره امور حوزه ها معرفی شده بود اما برای گسترش این بخش اداره کل ارتباطات را از امورحوزه ها جدا کردیم به این معنا که مدیر حوزه مستقیما بر مساله ارتباطات و گسترش تفاهمات و پیگیری نقش های حوزه در سطح کشور از طریق همکاری با دستگاه ها اشراف داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: برای گسترش فعالیت بخش روابط عمومی و ارتباطات در تهران دفتر ارتباطات حوزه علمیه خواهران فعال خوهد شد که در شورای راهبری حوزه مشخص شد که حجت الاسلام والمسلمین کبیریان به عنوان مسئول فعال کردن ارتباطات حوزه در مرکز انتخاب شوند تا بتوانیم شاخه ای از فعالیت های مرکز مدیریت را که اختصاص به بحث ارتباطات با دستگاه های کشور دارد را بسیار گسترده و وسیع کنیم.

وی ادامه داد: جای خالی مسئول ارتباطات برای گسترش ارتباطات در مرکز، تهران و در بخش های دیگر ایران احساس می شد که با حضور حجت الاسلام والمسلمین جهانگیری این اقدامات عملی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با تاکید بر اینکه مراد از دیده شدن مربوط به حوزه علمیه خواهران نیست بلکه دیده شدن طلاب و روحانیون خواهر مساله اصلی ماست، افزود: باید تمرکز بر روی طلاب خواهر و اساتید باشد تا بتوانند جایگاه خود را پیدا کنند و دیده شوند و برای توانا سازی آنها باید اقدامات لازم انجام گیرد که امیدواریم روابط عمومی بتواند در جهت دیده شدن شایسته طلاب به نحو شایسته عمل کند.

وی ضمن تقدیر از زحمات انجام گرفته در بخش روابط عمومی تصریح کرد: با حضور خانم جلالی تغییرات قابل توجهی در روابط عمومی رخ داد و سطح روابط عمومی ارتقا پیدا کرد و خبرگزاری حوزه علمیه خواهران به خوبی فعال شد، همچنین نوع خبرها نیز به سمت کیفی شدن حرکت کرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: امیدواریم ارتباطات و روابط عمومی در کنار همه معاونان و مدیران استان و مدارس قرار بگیرد و صدای بلند این عزیزان باشد و برای نشان دادن ارزش واقعی حوزه علمیه خواهران تلاش کند.

وی گفت: چنانچه ضریب نفوذ اجتماعی حوزه علمیه بالا نرود و طلاب در این زمینه حضور مثبت و تاثیرگذار نداشته باشند جذب حوزه های علمیه با اشکال مواجه می شود.

وی اظهار داشت:‌ یکی از فعالیت های ارتباطات و روابط عمومی افزایش سطح ضریب نفوذ اجتماعی است.

تولید اخبار کیفی در اولویت قرار دارد

در این جلسه خانم جلالی مدیر کل پیشین روابط عمومی و بین الملل حوزه علمیه خواهران بیان کرد: خدارا شاکرم که سکان روابط عمومی به دست فرد لایقی سپرده شد که امیدواریم بتواند غبارها را از دستاوردهای حوزه علمیه خواهران کنار زده و ظرفیت لازم را برای دیده شدن بهتر فراهم سازد زیرا با غبارزدایی، این دستاورد عظیم انقلاب اسلامی می تواند منبع برکات و ثمرات بسیار بیشتری باشد.

وی گفت: روابط عمومی مرکز اگر چه نامش روابط عمومی است اما حجم کاریش بیشتر از روابط عمومی سازمانی است و نیازمند پشتیبانی مدیران استان ها، مدارس و طلاب و مرکز است.

وی با بیان اینکه ظرفیت بالای حوزه علمیه خواهران فعالیت ها را با صعوبت های خاصی همراه می کند، افزود: روابط عمومی و خبرگزاری در پرتوی تلاش افرادی که در حوزه علمیه خواهران فعالیت می کنند، ثمرات خود را می بیند.

مدیر کل پیشین روابط عمومی و بین الملل حوزه علمیه خواهران بیان کرد: با وجود اتفاقات خوبی که در خبرگزاری افتاد اما باید به سمت تولید اخبار کیفی پیش رویم و در مراسمات نیز باید این مراسم ها به صورت فاخر برگزار شود تا تمام ظرفیت علمی و پشتوانه پژوهشی حوزه علمیه خواهران را به رخ بکشد.

حوزه علمیه خواهران می تواند زن فرهیخته مسلمان و انقلابی را به عنوان الگو معرفی کند

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین جهانگیری مدیر کل روابط عمومی و بین الملل حوزه علمیه خواهران بیان کرد: حوزه های علمیه خواهران می تواند زن فرهیخته مسلمان و انقلابی را در سطح داخلی و عرصه بین المللی به صورت یک الگو معرفی کند که لازمه آن ارتباطات، روابط عمومی و بین الملل است.

وی گفت: برای شناساندن الگوهای برتر زنان مسلمان، ظرفیت ها و دستاوردهای حوزه علمیه خواهران باید اقدامات بهینه انجام شود.

مدیر کل روابط عمومی و بین الملل حوزه علمیه خواهران عنوان کرد: تلاش می کنیم که در سایه این ارتباطات ظرفیت های ایجاد شود که خواهران فرهیخته حوزه علمیه خواهران به عنوان یک زن فرهیخته آکادمیک به دنیا معرفی شوند. /1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات