۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۲۶۹۹۸
امام جمعه مشهد ریزه تایباد:

علما و اندیشمندان مذاهب مختلف وحدت را بین مسلمانان ترویج دهند

علما و اندیشمندان مذاهب مختلف وحدت را بین مسلمانان ترویج دهند
مولوی علی بایی گفت: بر همه دانشمندان، علما، مخلصین و مصلحین واجب است که فرهنگ هم گرایی را در جامعه نهادینه کرده و عطوفت و وحدت را در بین امت اسلامی نشر دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مولوی عبدالکریم علی بایی، امام جمعه مشهد ریزه تایباد در همایش بشیر وحدت که امروز با حضور علمای اهل سنت و تشیع در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، به ضرورت وحدت در جامعه اسلامی با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام و شیطنت های استکبار تأکید کرد.

وی با بیان این که میلاد پیامبر(ص) تولد عشق و امید برای بشریت بود، گفت: تولد پیامبر(ص) معنویت و کمال را برای انسان ها به ارمغان آورده و زنگ خطری برای ابرقدرت ها شد، این تولد درخشنده ترین روز عالم را رقم زد و جهل، کدورت، نادانی و چپاول را از دل انسان ها زدود و علم، هدایت و دانش را در دل انسان ها کاشت.

مولوی علی بایی قرآن، پیامبر و خداوند را محور وحدت بین مسلمانان بیان و ابراز کرد: دین اسلام یکی از بزرگترین نعمت هایی است که پیامبر(ص) برای انسان ها به ارمغان آورد، و رهنمود قرآن، کلام پیامبر(ص) و دین اسلام سرمایه حقیقی ما هستند که اگر انسان به آن ها عامل باشد و سیره پیامبر(ص) را در زندگی الگوی خود قرار دهد، این انسان به عنوان الگو و محور وحدت در جامعه معرفی می شود چنانچه در صدر اسلام چنین بود اما امروز به خاطر فاصله گرفتن از قرآن و سیره پیامبر شاهد اختلافات در جامعه اسلامی هستیم.

امام جمعه مشهد ریزه تایباد اخوت و برادری را یکی از مهمترین دستاوردهای سیره نبوی بیان و اظهار کرد: قرآن و سیره عملی پیامبر(ص) ما مسلمانان را به وحدت کلمه سوق می دهد، همان وحدتی که در صدر اسلام محور حبل الله و مقصد توحید بود و همه اصحاب را دور پیامبر(ص) جمع کرده و افتخار را برای اسلام به ارمغان آورد.

وی با اشاره به دشمنی دشمنان اسلام با دین و اسلام از صدر اسلام، گفت: از همان زمان صدر اسلام، دشمنان به دنبال ضربه زدن به دین و ایجاد اختلاف بین مسلمانان بودند و اکنون نیز به دنبال این بوده که به دین ضربه زده و با ایجاد اختلاف میان مسلمانان موجب آشوب و تفرقه شوند و یکی از بزرگترین حربه های دشمن در هر جامعه ای این جدایی و تشتت است.

مولوی علی بایی تصریح کرد: بر همه دانشمندان، انمدیشمندان، مخلصین و مصلحین واجب است که فرهنگ هم گرایی را در جامعه نهادینه کرده و مهر، عطوفت و وحدت را در بین امت اسلامی نشر دهند که امام این زمان را با دور اندیشی به هفته وحدت نامگذاری کرده است تا نشان دهیم ما در طول سال کنار هم بوده و از دشمن باکی نداریم.

امام جمعه مشهد ریزه تایباد به پرهیز از تفرقه در کلام مسؤولان و علما تأکید و ابراز کرد: وظیفه علما و اندیشمندان و مسؤولان است که با خیرخواهی و دوراندیشی و در جهت وحدت حرکت کنند و از هر گونه اختلاف و ایجاد حساسیت دوری کنند.

وی اظهار کرد: وحدت در اولویت جهان اسلام است چون پیشرفت و تداوم و بقای جامعه در گرو انسجام جامعه است و امروز با توجه به شرایط سخت کشور و هجوم دشمن اعمال تحریم ها نیاز به وحدت بیشتر احساس می شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات