۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۲۵۰۹۳
آیت الله مهدوی تأکید کرد؛

ضرورت الگو قرار دادن پیامبر و اهل بیت در زندگی

ضرورت الگو قرار دادن پیامبر و اهل بیت در زندگی
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: برای همراهی با امام باید ایشان را در اعتقادات، اعمال و اخلاق خود مورد الگو قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی اصفهانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در حرم مطهر رضوی به تبیعیت و الگو قرار دادن اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) تأکید کرد و گفت: اگر قرآن بدون اهل بیت(ع) کفایت می کرد نباید بین مسلمانان اختلاف می بود.  

وی با اشاره به آیه 69 سوره کساء و فرازهایی از دعای ندبه، ابراز کرد: کسانی که می خواهند به قرآن عمل کنند، 12 امام تابلو آن ها می شود، خداوند در قرآن به همراهی با امام تأکید دارد و می فرماید:«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ».

آیت الله مهدوی اصفهانی با اشاره به آیه 200 سوره آل عمران افزود: ایمان و تقوا مجموعه دین است و ما باید همان گونه که به قرآن عمل می کنیم، به رفتار امام نگاه کنیم و خود را محک بزنیم که چه قدر به امام نزدیک هستیم.

امام جمعه موقت اصفهان عزت کشور را نتیجه همراهی با امام دانست و گفت: امامان ما در مقابله با دشمنان کوتاه نمی آمدند و «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» بودند مردم ما نیز به خاطر همراهی با امام عزت یافتند.

وی با اشاره به آیه 69 سوره عنکبوت، ابراز کرد: اگر کسی خالاصانه تلاش کند و بفهمد که حقیقت چیست، خداوند او را از طریق های مختلف هدایت می کند، خداوند برای روح ما برنامه گذاشته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: امروزه دشمنان ما به ویژه در فضای مجازی به شبهات دامن می زنند اما روحانیان برای پاسخگویی به این شبهات آماده هستند، پس مراقب باشید شک در شما ایجاد نشود.

امام جمعه موقت اصفهان به معیت اخلاقی با امام تأکید کرد و گفت: کسی که در وجودش بخل، غضب، کینه مومن، شهوت و محبت مال وجود دارد از امام فاصله دارد، پس باید عادت های زشت را از خود دور کنیم تا همراه امام باشیم.

وی با بیان این که پیامبران و اهل بیت در رفتار برای ما الگو هستند، خاطرنشان کرد: در عبادت ها، معامله ها، معاشرت ها و وظایف اجتماعی و سیاسی خود باید این بزرگواران را الگو قرار دهیم، دین برای همه این ها احکام دارد و رساله مراجع تقلید و بیانیه رهبری در گام دوم نیز برای همین ها است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات