۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۲۷۰۲۵

اولین نشانه‌های شکست توافق ریاض

اولین نشانه‌های شکست توافق ریاض
درحالی که تنها چند روز از امضای توافق ریاض میان شورای انتقالی جنوب و رییس جمور مستعفی و فراری یمن می‌گذرد٬ اختلافات مشهودی در اجرای آن میان دو طرف شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، صالح الجبوانی وزیر حمل و نقل دولت مستعفی و فراری یمن٬ دولت امارات و هم‌پیمانان آن در جنوب یمن را مورد حمله قرار داد.

جبوانی دیروز در صفحه توییتری خود با اشاره به شورای انتقالی جنوب که با حمایت امارات بر شهر عدن مسلط شده‌ نوشت: شاهکار اماراتی‌ها این بود که حکومت روستایی خود را تا عدن گسترش دهند.

وی در توییت خوداضافه کرد که هرگونه تفسیر خودسرانه از توافق ریاض با شکست مواجه خواهد شد و ابتدای آن از عدن خواهد بود.

در همین راستا ابوظبی خواستار برکناری صالح جبوانی و احمد المیسری معاون نخست وزیر و وزیر کشور دولت مستعفی یمن و نیز عدم حضور آنها در دولت جدیدی که بر اساس توافق ریاض تصمیم به تشکیل آن گرفته‌اند شده است.

در تاریخ پنجم نوامبر سال جاری٬ توافق نامه‌ای موسوم به توافق ریاض٬ طی مراسمی در شهر ریاض پایتخت سعودی با نظارت امارات و عربستان میان شورای انتقالی جنوب که تحت حمایت امارات است و دولت مستعفی عبدربه منصور هادی رییس‌جمهور فراری یمن که عربستان از آن حمایت می کند امضا شد.

هدف کلی این توافق‌نامه تقسیم قدرت میان شورای انتقالی و دولت مستعفی یمن و درواقع میان امارات و عربستان بود. اما پس از گذشت تنها چند روز از امضای این توافق‌نامه٬ همانطور که پیش‌بینی می‌شد، نشانه‌های اختلاف میان دوطرف در اجرای آن دیده می‌شود./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات