۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۲۷۰۴۰

اعتراض الجزایری ها به نامزدهای حاضر در انتخابات ریاست جمهوری

اعتراض الجزایری ها به نامزدهای حاضر در انتخابات ریاست جمهوری
مردم الجزایر همچنان با برگزاری تظاهرات نسبت به حضور این افراد در انتخابات مزبور اعتراض می کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، مردم الجزایر به دنبال تایید صلاحیت ۵ نفر از داوطلبان و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور که روز ۱۵ آذر ماه (۱۲ دسامبر ۲۰۱۹ میلادی) برگزار می شود همچنان با برگزاری تظاهرات نسبت به حضور این افراد در انتخابات مزبور اعتراض می کنند.

روز یکشنبه گذشته عبدالقادر بن صالح رییس جمهور موقت الجزایر  ۱۵ آذر ماه را به عنوان روز انتخابات ریاست جمهوری تعیین و کمیته عالی انتخابات این کشور نیز صلاحیت پنج نفر را برای شرکت در رقابت های انتخاباتی تایید کرد؛  نامزدهایی که به اعتقاد تحلیلگران سه نفر از آنان از عناصر کاملا وابسته به رئیس جمهوری قبلی هستند و دو نفر دیگر نیز همچنان به دولت قبلی وفادارند.

روزنامه الخبر الجزائر همان روز از علی بن فلیس و عبدالمجید تبون نخست‌ وزیران پیشین، عزالدین میهوبی وزیر سابق فرهنگ، عبدالقادر بن قرینه وزیر سابق گردشگری و عبدالعزیز بالعید از جبهه آزادیبخش ملی که تا سال ۲۰۱۲ از اعضای حزب حاکم بوتفلیقه بود، به عنوان افراد تایید صلاحیت شده نام برد.

الجزایری ها که همچنان به روند سیاست گذاری ها در کشور برای تعیین جانشین عبدالعزیز بوتفلیقه، رییس جمهوری مستعفی اعتراض دارند، وارد خیابان های شهرهای مختلف به ویژه الجزیره پایتخت شده و به حضور عناصر وابسته به نظام بوتفلیقه در ساختار قدرت اعتراض کردند.

در واقع دانشجویان الجزایری هر هفته روز سه‌شنبه از میدان شهدا به سمت میدان مرکزی البرید الجزیره پایتخت حرکت کرده و مخالفتشان را با برگزاری انتخابات اعلام می‌کنند. /983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات