۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۲۷۱۳۵
خراسانی خبر داد؛

برگزاری بیش از هزار و ۳۰۰ نشست تخصصی توسط مجمع عالی حکمت

برگزاری بیش از هزار و ۳۰۰ نشست تخصصی توسط مجمع عالی حکمت
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت با بیان این که مجمع ۱۲ گروه علمی راه اندازی کرده است، گفت: تا کنون هزار و ۳۳۸ جلسه و نشست تخصصی توسط مجمع برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت در مراسم سی و هشتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و دهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره علامه طباطبایی گفت: امسال 17 برنامه در قالب های مختلف برای بزرگداشت علامه طباطبایی در کشور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این برنامه ها شامل نشست های علمی و همایش های نیم روزه در تهران، قم، مشهد و شیراز می شود، این ویژه برنامه ها در حال اجرا است و تا کنون در طول 4 دوره برگزاری این ویژه برنامه، 52 برنامه برگزار و در قالب 4 کتاب منتشر شده است و امسال از 18 تا 30 آبان برنامه های بزرگداشت علامه پیگیری می شود.

خراسانی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های مجمع عالی حکمت پرداخت و با بیان این که مجمع 12 گروه علمی راه اندازی کرده است، اظهار داشت: تا کنون هزار و 338 جلسه و نشست تخصصی توسط مجمع برگزار شده که از این تعداد 134 برنامه مربوط به سال گذشته است.

وی ادامه داد: گروه های علمی مجمع عالی حکمت در طول سال هر دو هفته یک بار تشکیل می شوند و به بحث و بررسی مباحث لازم می پردازند، تاکنون 790 درس در مجمع ارائه شده و از ابتدای کار مجمع تا کنون 85 همایش نیم روزه در قالب میزگرد و نظریه پردازی داشته ایم.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت با اشاره به فعالیت های آموزشی و پژوهشی این مجمع ابراز داشت: انتشارات حکمت اسلامی تا کنون 40 کتاب را به چاپ رسانده و سال گذشته با وجود فشارهای مالی و مشکلات کاغذ 11 کتاب برای نخستین بار چاپ شده است و تعدادی از کتاب ها هم چاپ مجدد داشته اند.

وی عنوان کرد: مجمع عالی حکمت در بیستمین سال همایش کتاب سال حوزه رتبه برتر راکسب کرده است، تا کنون 21 شماره از فصلنامه حکمت اسلامی به چاپ شده و برای فصلنامه انوار حکمت نیز اخذ مجوز شده است.

خراسانی با بیان این که بزرگترین بانک نرم افزاری علوم عقلی را داریم، خاطرنشان کرد: مجمع عالی حکمت از سال 97 فعالیت های بین المللی خود را به صورت جدی آغاز و مجوز فصلنامه انگلیسی خود را دریافت کرده است.

وی همچنین اعلام کرد که کتابخانه مجمع عالی حکمت 21 هزار جلد کتاب تخصصی در قالب 16 هزار عنوان کتاب دارد./ج

محمد قمین
ارسال نظرات