۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۲۶۴۵۶
در نشستی خبری تشریح شد؛

ویژه برنامه های بزرگداشت علامه طباطبایی با حضور مراجع و علما + فیلم

ویژه برنامه های بزرگداشت علامه طباطبایی با حضور مراجع و علما + فیلم
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: گردهمایی اساتید و نخبگان علوم عقلی با سخنرانی حضرت آیت الله جوادی آملی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه به برگزاری پنجمین ویژه برنامه بزرگداشت علامه طباطبایی اشاره کرد و افزود: بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) از 18 تا 30 آبان ماه با برگزاری 17 برنامه در شهرهای قم، مشهد، تهران، تبریز و شیراز برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان اینکه متاسفانه شخصیت ممتاز علامه طباطبایی(ره) در میان عموم مردم و نخبگان جامعه ناشناخته است، اظهار داشت: مجمع عالی حمکت اسلامی از سال 94 ویژه برنامه بزرگداشت علامه طباطبایی را برگزار می کند.

مدیر مجمع حکمت اسلامی با بیان اینکه در خلال برنامه های بزرگداشت علامه طباطبایی 5 نشست علمی و 11 برنامه توسط گروه های علمی مجمع برگزار خواهد شد، ابراز کرد: مباحث ارائه شده در گردهمایی های سال های گذشته در قالب کتاب به چاپ رسیده است.

خراسانی از برگزاری دهمین گردهمایی اساتید و نخبگان علوم عقلی خبر داد و گفت: این گردهمایی با همکاری دارالقرآن علامه طباطبایی و با سخنرانی حضرت آیت الله جوادی آملی روز چهارشنبه 29 آبان بعد از نماز مغرب و عشا در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار و از طریق رادیو معارف به صورت زنده پخش خواهد شد.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی عنوان کرد: ویژه برنامه های بزرگداشت علامه طباطبایی در حوزه علمیه مروی تهران براساس بیانیه گام دوم انقلاب و با تمرکز بر بحث اخلاق و معنویت بر اساس دیدگاه های علامه طباطبایی خواهد بود.

وی با بیان اینکه مطالبه رهبر انقلاب، تبدیل گفتمان فلسفه اسلامی به یک گفتمان غالب در فضای جهانی است، اظهار داشت: در همین راستا پیشنهاد نامگذاری روز 24 آبان به نام روز حکمت اسلامی را به مسوولان ذیربط ارائه شده ولی تاکنون موفق به اخذ مجوزهای لازم از شورای فرهنگ عمومی نشده ایم.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در خصوص فلسفه اسلامی، گفت: در حال حاضر بخش بین الملل مجمع عالی حکمت اسلامی راه اندازی شده و طبق برنامه 40 عضو پیوسته از اساتید فلسفه غرب در جهان به عضویت این مجمع در خواهند آمد.

خراسانی افزود: به تازگی فروشگاه کتاب مجمع عالی حکمت اسلامی افتتاح شده است که در آن علاوه بر کتاب های چاپ شده توسط این مجمع، سایر انتشارات نیز در آن حضور دارند و خلا موجود در این زمینه را برطرف می کند.

وی با بیان اینکه مجمع عالی حکمت اسلامی از 84 آغاز بکار کرده است، گفت: ایجاد باشگاه فلسفه گرایان، پرورش نیروی انسانی، ساماندهی اساتید و دروس و ایجاد فضای مناسب برای تضارب آرا و طرح دیدگاه ها از اهداف این مجمع است.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به  اینکه این مرکز تحت اشراف حضرات آیات جوادی آملی، مصباح یزدی و سبحانی است، عنوان کرد: شورای عالی حوزه های علمیه مجمع عالی حکمت اسلامی را به عنوان تنها واحد پژوهشی خاص معرفی کرده است که نشان از تراز بالای علمی این مجمع دارد. /1350/ج

تعداد بازدید : 9

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
ایام فرخنده و میلاد خجسته و پرمیمنت ختم المرسلین، رحمتٌ للعالمین، فخر عالم و آدم، پیام‌آور عزت، رحمت و سعادت کل بشر حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع)، مبارک باد
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
اسعدالله ایامکم
2
0