۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۶۲۷۱۹۲

وحدت رمز قدرت جهان اسلام است

وحدت رمز قدرت جهان اسلام است
عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، در سی و‌ سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی تأکید کرد: رمز قدرت جهان اسلام در وحدت است و همه باید در این راستا یکپارچه حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، عزت رشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس امروز در افتتاحیه سی و‌ سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران از مردم و رهبر جمهوری اسلامی ایران به خاطر ایستادگی با مردم مظلوم فلسطین و حمایت از مسجدالاقصی قدردانی کرد.

وی گفت: جنبش حماس نقطه اتکای مقاومت فلسطین است و این جنبش از کشورهای اسلامی و عربی حامی مقاومت به ویژه جمهوری اسلامی ایران قدردانی می‌کند. رمز قدرت جهان اسلام در وحدت است و همه باید در این راستا یکپارچه حرکت کنیم.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد: ایران با وجود همه فشارهای تجاوزگران و مستبدان به آرمان‌های اسلامی پایبند بوده و لحظه‌ای از این آرمان‌ها دست نکشیده است.

وی ادامه داد: به فرموده امام خمینی(ره) اسراییل غده سرطانی است و باید ریشه کن شود. به گفته امام خامنه‌ای حماس در قلب فلسطین قرار دارد همانگونه که فلسطین در قلب جهان اسلام قرار گرفته است و این بیانگر ایستادگی و پایبندی جمهوری اسلامی به مسأله فلسطین است.

عزت رشق تحریم‌های آمریکا علیه ایران را محکوم کرده و آن را مظلومانه توصیف کرد. وی همچنین گفت: ما هیچ‌گونه تقسیم جغرافیایی مسجدالاقصی را نمی‌پذیریم.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با ابراز تأسف از همراهی برخی کشورهای عربی با معامله قرن، این طرح  را توطئه‌ای صهیونیستی آمریکایی دانست و گفت: این توطئه برای سرکوب ملت فلسطین و نادیده گرفتن حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین مادریشان، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، هدایت کردن دشمنی‌ها به سوی ایران و ترسیم نقشه جغرافیایی جدید طراحی شده است.

عزت رشق با بیان اینکه معامله قرن چه اعلام عمومی بشود و چه نشود و چه به تأخیر انداخته شود یا به زودی دست به اجرای آن زده شود از سوی مردم مقاوم فلسطین مردود است، تأکید کرد: رژیم صهیونیستی هیچ‌وقت بخشی از منطقه نیست و باعث بحران در آن است و جنایت‌ها و تجاوزهای این رژیم روز به روز بیشتر می‌شود./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات