۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۶۲۷۲۱۷
حجت الاسلام والمسلمین عابدی:

پیامبر اسلام فراوان اهل بخشش بود

پیامبر اسلام فراوان اهل بخشش بود
استاد حوزه علمیه قم گفت: پیامبر (ص) دارای ثروت زیادی بود و بیشتر ثروت خود را برای اسلام و در راه اسلام بخشش می کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی استاد سطوح عالی حوزه در پایان درس خارج خود با تبریک ایام هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: پیامبر اکرم (ص) در حالی که کامل ترین اشرف مخلوقات بود جنبه های تمدنی و اجتماعی زیادی داشت؛ به عنوان نمونه پیغمبر اکرم(ص) شب و روز کار و تجارت می کرد ، شغل و درآمد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی در ادامه به دو مورد از آیات قرآن درباره تجارت و کار پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: درسوره فرقان آیه های 7 و 20  دو عبارت «يَمْشِي فِي الْأَسْوَاقِ" و "يَمْشُونَ فِي الْأَسْوَاقِ» وجود دارد  که منظور از آن آیات این نیست که پیامبر در بازار زیاد راه می رفت بلکه مقصود آن است که پیامبر معامله و تجارت می کرد.

این استاد درس سطوح عالی حوزه در ادامه افزود: پیامبر(ص) دارای ثروت فراوان بود و بیشتر آن را در راه اسلام بذل و بخشش می کرد و وابستگی به ثروت نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی در پایان گفت: در رابطه با پیامبر(ص) عبارت کان کالریح المرسله را استفاده می کنند به این معنا که پیامبر مانند بادی بود که می وزید و هرکجا می رفت خیر و برکت برای مردم داشت؛ ایشان اهل بخشش زیاد بود که همین امرموجب جذب بیشتر مردم به اسلام می شد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات