۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۲۷۳۲۶

نگاهی به مهمترین فراز خطبه های ائمه جمعه کشور

نگاهی به مهمترین فراز خطبه های ائمه جمعه کشور
ائمه جمعه در بخشی از خطبه های عبادی،سیاسی نماز جمعه بااشاره به تحرکات سیاسی در منطقه گفتند: دشمنان سعی دارند با سلاح نفوذ در مراکز تصمیم گیرنفوذ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته بااشاره به مسائل مهم اعتقادی و سیاسی کشور به هفته وحدت اشاره داشتند و گفتند: امت اسلام در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مشترکات فراوانی دارند که این موارد منجر به پایه وحدت تمدن ساز و انسجام اسلامی می شود.

گفتنی است ائمه جمعه کشور به موضوعات دیگری اشاره داشتند که آنها را در ادامه با هم می خوانیم.

امام جمعه تهران:

گرانی بنزین تصمیم دولت و مجلس است | گرانی سوخت سبب گرانی اجناس دیگر نشود

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به مسأله گران شدن بنزین گفت: کسانی که گرانی بنزین را مطرح می کنند در اجرای آن دقت داشته باشند تا عده ای برای مردم بحران درست نکنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز دشمن حمله نظامی ندارد، بلکه در مراکز تصمیم ساز نفوذ می کند تا از این طریق به اهداف خود برسد، اظهار داشت: امروز دشمنان با خداوند جنگ می کنند، زیرا تنها به منافع خود اندیشیده و کاری به مذهب و دین و شیعه و سنی ندارند، جهان اسلام باید با همدیگر صمیمی باشند و دل ها کینه نداشته باشد؛ اگر در برخی اعتقادات مشترک نیستند مسأله صمیمیت مهم است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه قم:

مسؤولان با حاشیه سازی مسیر مبارزه با فساد را منحرف نکنند

امام جمعه قم با قدردانی از اقدامات دستگاه قضا در مبارزه با فساد و تبعیض، از مسؤولان خواست که به جای حاشیه سازی، با مردم و دستگاه قضا در مسیر مبارزه با فساد همراه شوند.

آیت الله اعرفی با بیان این که در مبانی فکری و اعتقادی مشترکات بزرگی در امت اسلام وجود دارد، اظهار داشت: در نظامات فقهی و اخلاقی و مناسک دینی نیز اشتراکات زیادی داریم، همچنین منافع امت اسلام در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فراوان و مشترک است، این موارد پایه وحدت تمدن ساز و انسجام اسلامی است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه مشهد:

ضرورت ارائه سند تاریخی برای تفسیر سیره سیاسی پیامبر
 
آیت الله علم الهدی گفت: این گونه نیست که بگوییم پیامبر با کفار مذاکره می‌کرد و بعد از تخلف نیز باز مذاکره می‌کرد؛ سند ارائه کنید این کجای زندگی پیامبر بوده است؟

امام جمعه مشهد به تلاش دشمن برای مقابله با قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران اشاره و ابراز داشت: آمریکا و استکبار جهانی و صهیونیسم می خواهد جلوی نفود قدرت نرم ما را بگیرند، دیدند لشکرکشی و جنگ مشکل را حل نمی کند بنابراین تلاش کردند با فشار اقتصادی، تحریم و از بین بردن ارزش های دینی قدرت نرم ما را گرفته و ما نتوانیم در پهنه های سایر کشورها انقلاب ایجاد کنیم اما نتوانستند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه اصفهان:

مذاکره مشکلی از کشور حل نمی‌کند

خطیب جمعه اصفهان با تأکید بر ضرورت رونق تولید به منظور حل مشکلات اقتصادی کشور، گفت: راه حل برطرف کردن مشکلات کشور رونق تولید است و مذاکره نتیجه ای نخواهد داشت.

امام جمعه اصفهان با اشاره به جنایت‌های مدعیان حقوق بشر در نقاط مختلف جهان، تصریح کرد: ترامپ به ما کمک می‌کند به خوبی دشمن را بشناسیم، ترامپ به صورت علنی اعلام می کند که به خاطر نفت سوریه باید در این کشور بماند و دنیا نیز در مقابل غارت و کشتار مسلمانان توسط امریکا و متحدانش ساکت است اما زمانی که در کشور ما یک انسان فاسد اعدام شود همه آنها علیه ما موضع گیری می‌کنند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه اهواز:


مسؤولان باید در خط مقدم مواجهه با سختی‌ها باشند

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: امروز در شرایط سخت اقتصادی یک سیاستمدار در نظام اسلامی باید نخست سختی‌ها را بچشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد به تلاش‌ها برای چند قطبی کردن کشور و اینکه در کشور تنها یک قطب به فرماندهی رهبر انقلاب وجود دارد، اظهار داشت: با پیگیری‌های قوه قضائیه، برخورد با مفاسد اقتصادی ادامه دارد و بسیاری از کارخانه‌هایی که سال‌ها تعطیل بودند به فعالیت در آمدند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه کاشان:

رئیس جمهور با سخنانش سبب اختلاف درجامعه نشود|حل مشکلات مردم وظیفه اصلی دولت

آیت الله نمازی خطاب به رئیس جمهور گفت: چنانچه مسأله‌ای وجود دارد آن را محرمانه بررسی کنید و از طریق تریبون و رسانه با مردم صحبت نکنید تا سبب اختلاف در جامعه نشود.

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: در آستانه برگزاری انتخابات هرگونه مشاجره و مجادله لفظی و کلامی و سیاسی مسؤولان سبب کاهش مشارکت حداکثری مردم در انتحابات و شادی دشمنان اسلام خواهد شد.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه ساری:

ولایت فقیه محور وحدت جامعه اسلامی است

امام جمعه ساری با تأکید بر این که امروز ما نیز با هر تفکر و گروه سیاسی باید در داخل کشور در مسیر وحدت گام برداریم، گفت: نزاع و اختلاف اشتباهی راهبردی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که امروز آمریکا دشمن مشترک همه مسلمانان جهان است، خاطرنشان کرد: این کشور مستکبر نه دوست دار شیعه است و نه سنی، بلکه تنها به دنبال تضعیف و ضربه زدن به اسلام است، به همین دلیل باید در برابر چنین دشمنی وحدت و همبستگی داشته باشیم.
 
ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه خراسان شمالی:

غفلت‌های گذشته باید در چله دوم انقلاب به بصیرت تبدیل شوند

امام جمعه بجنورد گفت: باید غفلت‌هایی که داشتیم را تبدیل به بصیرت کرده و غفلت‌ها را از بین ببریم زیرا این غفلت‌ها مانع رشد انقلاب است.

وی افزود: ازنظر اخلاقی خوب است که قبل از اینکه دیگران عیب ما را بگویند خودمان عیب خودمان بگوییم و بررسی بکنیم، مقام معظم رهبری به‌عنوان یک عالم منصف درعین‌حال که از ملت ایران و از نظام جمهوری اسلامی توصیف و تعریف کرده‌اند اما در کنار این، در جای‌جای بیانیه از غفلت‌ها نیز صحبت کرده‌اند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه چهار محال بختیاری:

اخلاق نبوی مهمترین نیاز امروز جامعه است|کمک به زلزله زدگان وظیفه ای همگانی

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: اخلاق نبوی مهمترین نیاز امروز جامعه اسلامی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به نامگذاری هفته جاری به عنوان هفته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: تا زمانی که بداخلاقی در جامعه وجود داشته باشد، آسیب‌های اجتماعی برطرف نمی‌شود؛ نهادینه کردن اخلاق نبوی در بین مردم قطعا کاهش آسیب‌های اجتماعی را به همراه خواهد شد.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

در پایان گفتنی است ائمه جمعه با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی از مسؤولان خواستار شدند از هرگونه مشاجره و مجادله لفظی و کلامی و سیاسی پرهیز کنند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات