۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۲۷۵۳۱
حجت الاسلام پژمانفر در گفت‌وگو با رسا:

نمایندگان بر عملکرد دولت در زمینه مقابله گرانی‌ها نظارت می‌کنند

نمایندگان بر عملکرد دولت در زمینه مقابله گرانی‌ها نظارت می‌کنند
عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وکلای ملت با جدیت تمام موضوع سهمیه‌بندی بنزین و مقابله با گرانی‌ها را مورد رصد قرار می‌دهند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا در خصوص وظیفه نهاد‌های حاکمیتی در موضوع سهمیه‌بندی بنزین، گفنت: نارضایتی‌ها و تجمعات صورت گرفته در کشور برآمده از عملکرد شش سال اخیر دولت است.

وی ادامه داد: دولت تبدیل به یک چوپان دروغگو شده که مردم نمی‌توانند وعده‌های آن را بپذیرند و به قول‌های داده شده اعتماد کنند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: واقعیت امر این است که نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص وظیفه سران قوا در پیگیری مطالبات مردم بعد از سهمیه بندی شدن بنزین را باید همه ارکان نظام جدی بگیرند.

حجت الاسلام پژمانفر تصریح کرد: متأسفانه در تصمیم گرفته شده در خصوص افزایش نرخ بنزین و همچنین سازوکار سهمیه بندی، نظر کارشناسی مجلس شورای اسلامی اخذ نشده و بر همین اساس نیز نمایندگان مجلس انتقاداتی را نسبت به آقای لاریجانی مطرح می‌کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بخشی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در تحقق وعده‌های کنونی دولت نیز شک دارند. دولت آقای روحانی از زمان آغاز کار خود وعده‌های بسیاری از جمله رسیدگی به مسکن جوانان، بازسازی مناطق زلزله زده، اعلام گزارش صد روزه به مردم و... را مطرح کرده که بسیاری از آن‌ها عملی نشده‌اند.

وی تصریح کرد: وقتی در عمل دولت صداقت نباشد، مردم نیز موضع تقابلی اتخاذ می‌کنند. هرچند این رفتار مردم نباید از دایره اعتراض مدنی خارج شده و تبدیل به اغتشاش و آشوب شود. خط اعتراضی مردم با خط فتنه‌گران و آشوب طلبان کاملا جدا است و هرگز نباید این دو دسته را با یکدیگر یکی دانست.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت قول‌هایی را در ذیل موضوع سهمیه‌بندی بنزین مطرح کرده است. اگر این قول‌ها عملی نشوند و یک موج گرانی دیگر به زندگی مردم وارد می شود، قطعا مجلس شورای اسلامی وارد عمل شده و دولت را مورد سؤال و بازخواست قرار خواهد داد.

عضو فراکسیون روحانیت پارلمان تصریح کرد: دولت باید متوجه باشد که اگر با طرح جدید خود زندگی مردم با مشکل مواجه شود، علاوه بر استیضاح وزرا، استیضاح رییس‌جمهور نیز مطرح خواهد شد.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به حوادث اخیر در کشور، بیان داشت: خون تمامی کسانی که در کشور به دست آشوب‌گران به زمین ریخته شده و ضرر‌های مالی که به کل جامعه وارد شد؛ بر گردن دولت است، زیرا عملکرد دولت بود که کار را به اعتراضات اخیر کشاند.

وی گفت: مردم و مجلس شورای اسلامی امروز با دولت اتمام حجت می‌کنند که دیگر دروغ را تحمل نمی‌کنند و اگر بعد از سهمیه‌بندی بنزین دوباره شاهد کاستی‌های شدیدتر باشیم، دولت مورد مواخذه جدی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام پژمانفر بیان داشت: دولت قبل دقیقا موضوع سهمیه‌بندی بنزین را اجرایی کرد، اما در زمان آقای احمدی‌نژاد بایک کار کارشناسی مردم برای سهمیه‌بندی آماده شدند.

وی ادامه داد: در آن زمان دولت دوماه زودتر منابع درآمدی پیش‌بینی شده در سهمیه‌بندی بنزین را در حساب مردم قرار داد و به صورت شفاف با مردم برخورد کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت کنونی با یک حرکت پیش‌بینی نشده و یک شبه موضوع بنزین را اجرایی کرد و همین اقدام نیز با سابقه‌ای که دولت در ذهن مردم داشت، عاملی شد تا برخی اعتراضات در کشور شکل گیرد.

وی بیان داشت: وظیفه مجلس شورای اسلامی این است که دولت را ملزم به اجرای قانون کند. امروز ما حق نداریم دولت مستقر را مورد حمله بی دلیل قرار دهیم، اما اینطور هم نیست که از خطا‌ها و دروغگویی‌ها بگذریم.

حجت الاسلام پژمانفر در پایان گفت: دولت حق ندارد با مردم تحکمی صحبت کند و بدون صداقت با آن‌ها مواجه شود. /۸۵۶/ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
بایستی حقوق بازنشستگان و خانواده های مستمند و به شدت نیازمندشان که جمعیت قابل توجهی از خانوارهای طبقه متوسط و محروم و خدوم و رنج کشیده مدافع نظام و انقلاب رو با خدمت صادقانه ۳۰ ساله بدون فساد( دزدی ، رشوه ، اختلاس و فرار از کشور)تشکیل می دهند با توجه به منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین بطور کامل در سال ۹۹ همسان سازی شود.تا شرایط برای ادامه حیات و زندگی خانوارهای بدنه اصلی مدافع نظام و انقلاب در تمامی عرصه های مهم کشور، فراهم گردد.
0
0