۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۲۷۵۴۸
با حضور آیت الله نوری همدانی؛

فرهیختگان و تلاشگران برتر عرصه تبلیغ تجلیل می شوند

فرهیختگان و تلاشگران برتر عرصه تبلیغ تجلیل می شوند
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) از برگزاری همایشی با همکاری انجمن تبلیغ حوزه با محوریت علامه طباطبایی(ره) خبرداد و گفت: در این همایش فرهیختگان عرصه تبلیغ تجلیل می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری انجمن اصول فقه حوزه با عنوان «ظرفیت های علم اصول» با حضور خبرنگاران در محل خبرگزاری رسا در قم برگزار شد.

مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) در این نشست ابراز داشت: به مناسبت سی و هشتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) سه برنامه مهم در بیت ایشان خواهیم داشت.

وی افزود: برنامه اول با همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد که حضرت آیت الله جوادی‌آملی آملی سخنرانی کردند و ان شاءالله دو برنامه دیگر در روزهای دیگر چهارشنبه و پنجشنبه 29 و 30آبان ماه برگزار خواهد شد.

نجفی قدسی با اشاره به این که یک شب برنامه های دارالقرآن در ارتباط با انجمن اصول فقه است، گفت: ما تلاش داریم تا ابعاد شخصیتی مختلف علامه را نشان دهیم؛ از این رو این نشست برگزار خواهد شد و در آن شاهد حضور اساتید اصول فقه حوزه هستیم وحضرت آیت الله سبحانی ایراد سخنرانی خواهند داشت.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) خاطرنشان کرد: شب جمعه این هفته با محوریت انجمن تبلیغ حوزه از بیانات حضرت آیت الله نوری‌همدانی بهره مند می‌ شویم.

وی تصریح کرد: ما معمولا در جلسات انجمن تبلیغ از تعدادی چهره های برجسته در عرصه تبلیغ دینی تجلیل می‌ کنیم که هرساله با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار می شد ولی امسال به دلیل کسالتی که ایشان دارند از حضور حضرت آیت الله نوری همدانی استفاده می کنیم.

نجفی قدسی در ادامه بیان داشت: از جمله شخصیت هایی که در این مراسم تجلیل می شوند می توان به آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی اشاره کنیم که تألیفات متعددی در زمینه علوم اسلام و تاریخ دارند و همچنین از حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی، خانواده مرحوم حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری و جمع دیگری از فرهیختگان عرصه تبلیغ تجلیل خواهیم کرد.

پ/فرهیختگان و تلاش گران برتر عرصه تبلیغ تجلیل می شوند

وی با تأکید بر این که علامه طباطبایی(ره) غیر از تفسیر در عرصه های دیگری نیز خوش درخشیده است، گفت: تلاش ما در دارالقرآن بر این بوده تا ابعاد شخصیتی مختلف ایشان را به جامعه فرهیخته اعم از حوزوی و دانشگاهی معرفی کنیم، هرچند کارهای زیادی انجام شده ولی هنوز کارهای انجام نشده زیادی داریم.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) عنوان کرد: جامعه امروزی ما برای تعالی و پیشرفت به یک الگوی منحصر به فرد نیاز دارد که یکی از آنها مرحوم علامه طباطبایی(ره) است، چون اگر مردم جامعه بدانند در دوره معاصر خودشان چنین افرادی می زیسته اند از آنها الگو گرفته و برای پیشرفت خود تلاش می کند.

وی یادآور شد: علامه طباطبایی(ره) کتابی با عنوان حاشیه بر کفایه الاصول مرحوم آخوند خراسانی نیز دارند که پیش از انقلاب چاپ شده و مغفول مانده است از این رو تلاش داریم تا در همایشی که آینده نزدیک برگزار می شود، کتابی با عنوان شرح مبانی علامه در این حاشیه چاپ و معرفی کنیم./1330/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
ارسال نظرات