۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۶۲۷۶۳۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیان مزایای اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت را برای مردم تبیین کنند

روحانیان مزایای اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت را برای مردم تبیین کنند
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: روحانیان و مبلغان با استفاده از فرصت منابر و مجالس، مزایای اجرای طرح جدید مدیریت مصرف سوخت را برای مردم تبیین کنند.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اجرای طرح جدید مدیریت مصرف سوخت، جلوگیری از قاچاق بنزین را یکی از مزایای اجرای این طرح برشمرد و اظهار کرد: سالانه مقادیر بسیار زیادی بنزین از ایران به‌صورت قاچاق به خارج از کشور صادر می‌شود که این امر صدمات بسیار زیادی به پیکره اقتصاد کشور وارد می‌کند؛ به همین منظور مدیران دولتی به فکر چاره افتادند و برای جلوگیری از این معضل طرح مدیریت مصرف سوخت و سهمیه‌بندی آن را مطرح کردند.

وی افزود: بنزین به‌عنوان اصلی‌ترین مصرف سوخت در خودروها اگر درست مصرف نشود علاوه بر ضررهای اقتصادی که گریبان گیر جامعه می‌شود، آسیب‌های فراوانی به سلامت و روان مردم جامعه وارد می‌کند؛ لذا لازم است همه در مصرف بنزین صرفه‌جویی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: عموم مردم با مدیریت سفرهای بین‌شهری و درون‌شهری، می‌توانند در مصرف سوخت صرفه‌جویی کرده و بر شکوفایی اقتصادی خانواده و کشور تأثیرگذار باشند.

وی افزود: ضدانقلاب‌ها و سلطنت‌طلبان به دنبال موقعیت برای ضربه زدن به نظام اسلامی هستند و با تهییج مردم عامه درصدد ایجاد اغتشاش‌اند؛ ازاین‌رو باید مردم از همراهی با این‌گونه افراد جداً پرهیز کنند.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: اغتشاشگران و افرادی که دانسته و یا ندانسته به دنبال ضربه زدن به اموال بیت‌المال هستند، محکوم‌اند و باید بدانند بدون شک نظام در برابر اعمال آن‌ها سکوت نخواهد کرد.

وی افزود: فرزندان روح‌الله و امت مسلمان ایران طوری تربیت شده‌اند که از آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی دست برنمی‌دارند و با توطئه‌های دشمنان از صحنه خارج نمی‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ضمن محکوم کردن حرکات مذبوحانه در جریانات اخیر کشور، اظهار کرد: سوء تدبیر برخی از دولتمردان می‌تواند زمینه‌ساز حرکت‌های نامناسب در کشور شود؛ اما اگر این موضوع به‌طور حساب‌شده انجام می‌شد، تبعات کمتری در برداشت.

وی تأکید کرد: اگر جامعه به خودباختگی برسد، در برابر هجمه‌های نظامی، اقتصادی و فرهنگی دشمنان آسیب‌پذیر می‌شود و این امر زنگ خطری بزرگ برای هر کشور است، اما مردم ایران همواره نشان داده‌اند که انسان‌هایی بصیر بوده و در برابر دشمنان و توطئه‌های آن‌ها سر تعظیم فرو نخواهند آورد.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به لزوم نظارت بیش‌ازپیش دولت بر قیمت اجناس در بازار، گفت: با توجه به افزایش قیمت بنزین، سودجویان نسبت به افزایش قیمت اجناس وسوسه می‌شوند؛ اما دولت باید در این زمینه تدابیر لازم را بیندیشد.

وی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و حمایت ایشان از طرح مذکور، از علما، روحانیان و مبلغان دینی خواست با استفاده از فرصت منابر و مجالس مذهبی و فرهنگی، مزایای طرح مدیریت مصرف سوخت را برای مردم تبیین کنند و مردم را به آرامش دعوت کنند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات