۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۲۷۷۷۱
حجت‌الاسلام بنیادی:

رشد جامعه مشروط به رفتار صادقانه مسؤولان است

رشد جامعه مشروط به رفتار صادقانه مسؤولان است
حجت الاسلام بنیادی رشد یک جامعه به سمت موفقیت‌های معنوی مشروط به رفتار صادقانه کاسبان، عالمان، دانشمندان، نخبگان، بزرگان، مسؤولان و تصمیم گیران جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام بنیادی در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار داشت: تمامی انسان‌ها در جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند به‌غیر از وظایف فردی، وظایف اجتماعی نیز بر عهده‌دارند و اصولاً تعالی و رشد یک جامعه ایمانی لازمه‌اش انجام وظایف اجتماعی انسان‌ها در جامعه است.

وی افزود: رفتار صادقانه در اعمال و کردار انسان‌ها در جامعه نسبت به همدیگر از جمله وظایفی است که انسان‌ها باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند چراکه انبیاء الهی و حضرات معصومین(ع) همواره با مردم رفتار صادقانه داشته و انسان‌هایی که خود را پیرو آن‌ها می‌دانند باید از این مسئله الگو گیرند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: معامله صادقانه، معاشرت صادقانه و تعامل سازنده و صادقانه جامعه را متعالی و رشد خواهد داد و وجود ابزارهای صداقت و زمینه‌های رشد صداقت در جامعه امری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: صداقت در وعده‌ها، عمل به تعهدات، صداقت در همسایه‌داری، رفتار صادقانه در کسب‌وکار و صداقت در معاملات موجب می‌شود جامعه به سمت کمال پیش رود.

حجت الاسلام بنیادی یادآور شد: رشد یک جامعه به سمت موفقیت‌های معنوی مشروط به رفتار صادقانه کاسبان، عالمان، دانشمندان، نخبگان، بزرگان، مسئولین و تصمیم گیران یک جامعه است چراکه اگر یک جامعه دچار ریا و تزویر و دروغ‌گویی شود شاکله جامعه دچار آسیب می‌شود.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: انسان‌های صادق در هر جامعه‌ای حکم گنج الهی دارند و اگر انسانی بخواهد اعمالش رنگ و بوی خدایی به خود گیرد باید بر اساس صداقت باشد.

وی افزود: رفتار بر اساس انصاف و عدالت دومین وظیفه انسان‌ها در جامعه است چراکه نیاز انسان‌ها به همدیگر غیرقابل‌انکار است به همین علت باید در تعامل با دیگران از دایره عدل و انصاف خارج نشویم چراکه عدل و انصاف نشانه ایمان بوده و انسان‌های مؤمن و با ایمان همواره مواظب رفتار و گفتار خود بر اساس عدالت و انصاف هستند.

بنیادی تأکید کرد: گفتار محترمانه و رفتار بر اساس احترام و کرامت با دیگران از دیگر وظایف انسان‌ها در جامعه‌ایمانی است چراکه نجات یک جامعه از گمراهی لازمه‌اش حفظ احترام و کرامت افراد جامعه است.

وی افزود: داشتن وجدان آرام مشروط به تفکر قبل از سخن گفتن است و باید همواره قلب فیلتر لسان انسان باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان گفت: همکاری و تعاون در جامعه، چهارمین وظیفه انسان‌ها است و باید انسان‌های جامعه همدیگر را در راه درست کمک کنند و غمخوار همدیگر باشند و داشتن مدینه فاضله بدون حکم‌فرمایی اصول دینی امکان‌پذیر نیست./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات