۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۱۹۱۰۲
حجت الاسلام رفیعی:

جوانان نباید به بهانه انحراف برخی مسؤولان مرتکب گناه شوند

جوانان نباید به بهانه انحراف برخی مسؤولان مرتکب گناه شوند
استاد حوزه با بیان اینکه جوانان نباید به خاطر عملکرد نادرست برخی مسؤولان مرتکب گناه شوند، گفت: مردم شهرهای مذهبی باید نسبت به رعایت احکام دینی تقید بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه شب گذشته در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد، با اشاره به عوامل موفقیت انسان در آینه روایات گفت: ما باید نسبت به اتفاقات پیرامون خود با دیدگاه عبرت بنگریم.

وی در ادامه بحث شب گذشته خود به تبیین عوامل موفقیت و امیدواری پرداخت و افزود: بر اساس روایات، اعتقاد به فانی بودن و انجام عمل نیک، تقوا پیشگی، کنترل نفس، حفظ معنویات و اعمال خیر، پرهیز از حسادت، عدم تبعیت از شیطان و تقویت دشمنی با او، اجتناب از حرص و طمع و تکیه بر خداوند از عوامل موفقیت و امیدواری انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه ایمان لسانی و زبانی مورد پذیرش درگاه الهی واقع نمی شود، تأکید کرد: همه باید بدانیم تنها چیزی که روز قیامت کارایی دارد و انسان را نجات می دهد اعمال خیر است؛ جوانان بدانند نمازهای یومیه و اهمیت دادن به حلال و حرام الهی است که روز قیامت ارزش و اعتبار دارد.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: این تفکر که انسان بداند و باور کند که فانی بوده و ماندنی نیست، سبب می شود هیچگاه مرتکب گناه نشود.

وی ادامه داد: جوانان نباید به خاطر عملکرد نادرست برخی مسؤولان و اختلاس ها مرتکب گناه شوند؛ انسانی که بیمار است به خاطر بداخلاقی پزشک نسخه خود را پاره پاره نمی کند و یا دارو های خود را به سطل زباله نمی اندازد، بنابراین ما نیز نباید به خاطر انحراف دیگران منحرف شویم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تأکید بر اینکه با دقت در زندگانی شهید چمران، شهید رجایی و شهید بهشتی در می یابیم که انسان می تواند در پست های دنیوی قرار بگیرد و عارف و متدین باشد، ابراز کرد: قرار گرفتن در مقاماتی همچون ریاست جمهوری، وزیری و یا ریاست قوه قضاییه منافاتی با دینداری ندارد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) با اشاره به اینکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم، بیان کرد: شهدا از جان خود گذشتند تا ما به آرمان هایی همچون حجاب، پاکدستی و پرهیز از دروغ و فساد پایبند باشیم.

وی افزود: باید به گونه ای رفتار کنیم که در برابر شهدا و خانواده های معظم شهیدان سرافکنده و شرمنده نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه مردم در شهرهای مذهبی باید نسبت به رعایت احکام دینی تقید بیشتری داشته باشند، یادآور شد: بی حجابی و بد حجابی گناه است، اما اگر در حرم حضرت معصومه(س) و خیابان های منتهی به آستانه مقدسه انجام شود چند برابر بدتر است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان سخنان خود با بیان اینکه انسان نباید زمینه حسادت دیگران را فراهم کنیم، گفت: این که برخی افراد از امکانات خود عکس به اشتراک می گذارد کار نادرستی است، زیرا بسیاری از افراد کم بضاعت در اثر مشاهده این امکانات سرافکنده شده و حسادت می کنند./841/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
حسین ثالث موید
ارسال نظرات