۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۲۷۸۳۲
شرفی در گفت‌وگو با رسا:

دولت مقابله با گرانی‌ها را جدی بگیرد

دولت مقابله با گرانی‌ها را جدی بگیرد
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حق اعتراض مردم نسبت به تصمیمات حاکمیتی گفت: مردم هوشیار باشند که در مسیر مطالبه‌گری در زمین دشمن بازی نکنند.

غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص اغتشاشات اخیر در سطح کشور، گفت: رفتار برخی از اغتشاشگران موجب آزار بخشی از جامعه شده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز به این مساله اشاره کردند که اعمال برخی از این افراد باعث شده که کشور از نظر امنیتی دچار مشکل شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واقعیت این است که یک شورای ۱۷ نفره متشکل از سه قوه تصمیم گرفته تا بنزین با قیمت و سهیمه جدید توزیع شود. تصمیم این شورا نیز مورد حمایت رهبر انقلاب قرار گرفته و حتما در این موضوع یک مصلحت وجود دارد که باید به آن تمکین کرد.

شرفی با تاکید بر این نکته که می‌توان در ذیل قانون بسیاری از مطالبات مردمی را محقق کرد، بیان داشت: در جوامع بلوغ یافته تمامی رفتار‌ها منتهی به این امر می‌شود که حاکمیت تقویت شود تا از طریق آن بتوان مطالبات را محقق کرد.

وی تاکید کرد: اگر شاکله حاکمیت از سوی مردم تقویت و حمایت شود، بدون شک می‌تواند در مسیر ارائه خدمت به مردم بهتر عمل کند. البته این موضوع نافی وظیفه ذاتی حکومت که همان رسیدگی به وضع مردم است، نمی‌شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در خصوص رفتار توده‌های مردم در امر مطالبه‌گری، بیان داشت: مردم می‌توانند در هر زمینه‌ای که تشخیص می‌دهند به ارائه نظرات خود بپردازند. در جمهوری اسلامی ایران و اصل ۲۷ قانون اساسی نیز به صورت کامل این حق به مردم واگذار شده است. البته باید دولت‌ها نیز در این امر مردم را یاری کنند و مجوز‌های لازم را برای تمجع‌های مدنی صادر کنند.

شرفی با انتقاد از برخی نافرمانی‌های مدنی و اغتشاشگری‌ها، بیان داشت: اعتراض و آشوب با هم تفاوت اساسی دارند. امروز بر سر مسائل اقتصادی اعتراض وجود دارد، اما برخی از منافقین و فریب خوردگان با حمله به مراکز دولتی به همین اقتصاد ضرر‌های هنگفت وارد می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از موضوع قاچاق، بیان داشت: همین امروز بنزین سه هزار تومانی نیز به برخی کشور‌ها قاچاق می‌شود و به دو برابر قیمت به فروش می‌رسد. قطعا در این زمینه مسؤولان باید هوشیار عمل کنند و نگذارند موضوع قاچاق نیز به کشور آسیب بزند.

نماینده مردم آبان در مجلس دهم تصریح کرد: بنده نیز به عنوان وکیل مردم از افزایش سیصد درصدی ناراضی هستم. زیرا اعتقاد دارم قیمت در زندگی مردم تاثیر مستقیم دارد. در کنار این موضوع شاهد بودیم که دولت به بسیاری از قول‌های گذشته خود نیز عمل نکرده است. با این تفاسیر زمانی می‌توان نرخ جدید را پذیرفت که در زمینه مقابله با گرانی‌ها دولت جدی عمل کند و تعهدات خود را نیز در کمک به اقشار کم درآمد به طور کامل عملی کند.

شرفی با انتقاد از رفتار برخی سودجویان نیز گفت: همین امروز شاهد هستیم که در برخی از موارد افزایش قیمت رخ داده است. باید نظارت بر رفتار کسانی که خدمت ارائه می‌دهند به گونه‌ای باشد که مردم با مشکل و گرانی مواجه نشوند. این خواسته ملت از سوی رهبر انقلاب نیز مورد تاکید جدی قرار گرفته است.

نماینده مردم آبادان در پایان گفت: بنده همچنان بر حق اعتراض مردم تاکید می‌کنم، اما از جوانان و مردم فهیم کشور درخواست می‌کنم در زمین دشمن و منافقین بازی نکنند و با عمل به قانون به صورت مدنی مطالبات خود را از مسؤولان پیگیری کنند. /۸۵۶/ت302/ق

ارسال نظرات