۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۲۷۷۰۰
حجت الاسلام سلیمی در گفت وگو با رسا:

کنترل بازار با حرف و سخنرانی محقق نمی شود؛ دولت وارد میدان عمل شود

کنترل بازار با حرف و سخنرانی محقق نمی شود؛ دولت وارد میدان عمل شود
عضو فراکسیون روحانیت مجلس با اشاره به نگرانی های مردم خطاب به دولت گفت: کنترل بازار حرف نیست که با نشستن به وقوع بپیوندد، بلکه نیامند اقدام و عمل جدی است.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به حوادث اخیر در کشور در پی اجرای طرح افزایش قیمت بنزین گفت: مردم به کشور و نظام علاقه مند هستند و صف معترضان از صف اغتشاشگران جدا است.

وی با بیان اینکه امروز مردم نسبت به عملکرد دولتمردان اعتراض دارند، ادامه داد: تردیدی نداریم که صف مردم از صف کسانی که آشوب به پا کرده و به اموال عمومی خسارت زدند و خانه مردم را به آتش کشیدند جدا است.

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به اینکه گرانی ها مردم را نگران کرده است، عنوان کرد: دولت به دلیل بی عملی های خود اسباب نگرانی مردم را فراهم آورده است؛ امروز مردم نگران هستند که دولت نتواند بازار را مدیریت کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه کم کاری و تنبلی دولت یکی از دلایل اساسی نگرانی مردم است، ابراز داشت: امروز علیرغم گلایه ها و انتقاداتی که از عملرد دولت وجود دارد نباید زمینه را برای سوء استفاده بیگانگان و دشمنان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه دولت باید پیش از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین افکار عمومی را قانع می کرد، از شیوه اجرای این طرح توسط دولتمردان انتقاد و اضافه کرد: متأسفانه دولتمردان نتوانستند اذهان عمومی را اقناع کنند.

حجت الاسلام سلیمی خاطرنشان کرد: امروز با حمایت رهبر معظم انقلاب از تصمیم سران قوا باید جو جامعه به سوی آرامش حرکت کرده و اجازه ندهیم دشمنان نام و نشان دار نظام اسلامی امنیت ملی که مهم ترین نعمت است را دچار اخلال کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر کمیسیون اقتصاد مجلس موظف به بررسی های لازم برای کنترل گرانی سایر کالاها شده است، گفت: کمیسیون اقتصادی باید بر مسأله گرانی ها و قیمت های سایر اجناس در بازار نظارت داشته باشد.

وی با ابراز نگرانی از عملکرد دولت در زمینه کنترل گرانی ها و بیان اینکه امروز خود دولت در حال دامن زدن به گرانی ها است، گفت: متأسفانه منشأ بعضی از گرانی ها خود دولت است؛ امروز به عنوان مثال مدیران شرکت های خودروساز از سوی وزارت صنعت مشخص می شوند، با این حال برخی خودروسازان در شرایط کنونی دست به افزایش قیمت ها می زنند.

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به اینکه وزیر صنعت سخنرانی را کنار گذاشته و وارد میدان عمل شود و ثبات را به بازار بازگرداند، تصریح کرد: چرا باید قیمت خودروها ظرف دو یا سه روز چند میلیون افزایش پیدا کند؟ معلوم نیست علت این گرانی ها چیست.

وی ادامه داد: آقای روحانی مردم را از دلار 5 هزار تومانی می ترساند و از همین طریق رأی به دست آورد، اما مردم در دولت وی دلار 18 هزار تومانی را تجربه کرده اند؛ در شرایطی که بازار و قیمت ها رو به ثبات و آرامش پیش می رفت چرا مسؤولان دوباره آن را ملتهب کردند؟

حجت الاسلام سلیمی در پایان خطاب به دولتمردان گفت: کنترل بازار حرف نیست که با نشستن و چای خوردن به وقوع بپیوندد، بلکه نیامند اقدام و عمل جدی است./841/ت302/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات