۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۶۲۷۸۹۴
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم مطرح کرد؛

آرایش سه لایه اغتشاشگران در آشوب های اخیر

آرایش سه لایه اغتشاشگران در آشوب های اخیر
حجت الاسلام متولی الموتی با اشاره به اینکه آشوب گران در اغتشاشات اخیر آرایش سه لایه به خود گرفته بودند، گفت: آنان سازمان دهی شده دست به آشوب زدند.

حجت الاسلام مهدی متولی الموتی مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) محلاتی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: اگر کسی نسبت به مردم آگاه، بصیر و ولایی کشور ایران اندک شناختی داشته باشد و تاریخ رشادت ها و جانفشانی های این ملت غیور و مقتدر را مطالعه کرده باشد به درستی در می‌یابد که جنس این مردم از جنس ایجاد اغتشاش، نا امنی و آشوب گری نیست.

وی افزود: از طرفی اگر به نیمه دیگر جریانات جاری در کشور بنگرد و اغتشاشات را مورد بررسی قرار دهد به خوبی در می‌یابد که نسبت دادن این آشوب ها و اغتشاشات به مردم همچون نسبت دادن درندگی و قتل به یک موجود اهلی است؛ اغتشاشات و آشوبهای جاری دارای لایه های پنهانی بود که به هیچ وجه نمی شود به ملت فهیم ایران نسبت داد.

حجت الاسلام متولی الموتی با اشاره به بررسی های صورت گرفته در خصوص اغتشاشات اخیر، ابراز کرد: بررسی رفتار میدانی آشوبگران در چند شهر حکایت از آن دارد که مدل رفتاری این افراد در اعتراضات اخیر نسبت به حوادث قبلی تغییرات عمده‌ای داشته است و «هسته های خشونت» آرایش سه لایه به خود گرفته بودند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) محلاتی درباره لایه اول، اظهار داشت: بررسی های یک نهاد امنیتی نشان می دهد در اغتشاشات اخیر، افراد آموزش دیده در گروه‌های 5 تا 7 نفره سازماندهی شده بودند.

وی با اشاره به لایه دوم، گفت: همچنین بر خلاف اغتشاشات سال 96 که زنان هدایت این گروهها را بر عهده داشتند، این بار مردانی که اکثرا قوای جسمانی بالایی دارند در این «هسته های خشونت» نقش آفرینی می کردند.

حجت الاسلام متولی الموتی ادامه داد: لایه سوم به موارد کشف شده از این افراد مربوط می شود که نشان می دهد «هسته خشونت» در لایه اول به نارنجک دست ساز، ژل های آتش زا، ابزار شکستن قفل و سلاح سرد مجهز هستند که توسط یک یا چند موتور سوار مسلح با سلاح گرم درلایه دوم پشتیبانی می شوند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) محلاتی اضافه کرد: همچنین در لایه سوم زنان جوانی وظیفه تهییج مردم حاضر در میدان به ویژه جوانان را بر عهده دارند که با هدف تحریک عواطف، آنها را برای پیوستن به اقدامات خرابکارانه تشویق می کنند.

وی سرعت بسیار بالای گروه‌های تخریبی را بسیار قابل توجه دانست و ابراز کرد: آنان در کوتاهترین زمان ممکن با استفاده از ابزارهای همراه خود در محل مورد نظر وارد شده، اقدام به تخریب و آتش زدن کرده و پس از آن به طرز ماهرانه‌ای خود را از بدنه معترضان و عابران جدا کرده و محل را ترک می‌کردند.

حجت الاسلام متولی الموتی ادامه داد: بنابراین بسیار واضح است و اظهر من الشمس است که صفوف مردم شریف، بیدار و آگاه و ولایی کشور عزیز ایران در همه اعصار تاریخ و همه جریانات از صفوف آشوبگران و اغتشاشگران جدا  بوده و هست و خواهد بود و هیچ وقت این دو صف هیچ گونه تداخلی با هم ندارند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) محلاتی تاکید کرد: حوزه علمیه، اساتید و طلاب بصیر، آگاه و انقلابی اقدام منافقانه و ددمنشانه اغتشاشگران را طراحی شده از ناحیه آمریکای مضمحل شده، اسرائيل منکوب شده و انگلیس به پایان خط رسیده می دانند و آن را محکوم می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت های همه جانبه در رسانه های جهانی مؤید رهبری این خون آشامان گرگ صفت است، آشوب گران و رهبران پلید آن بدانند که این ملت غیور و با بصیرت جواب پولادی و دندانشکن به آنها خواهد داد./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات