۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۶۲۸۱۵۶

یادواره ۷۲ شهید منطقه محروم «زیلایی» کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

یادواره ۷۲ شهید منطقه محروم «زیلایی» کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری یادواره ۷۲ شهید منطقه محروم زیلایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، علی محمدی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: تشکیل نهاد مقدس بسیج بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از بزرگ‌ترین اقدامات امام راحل‌ بود زیرا بسیج ضمانت اجرایی برای بقای انقلاب بود.

وی به دستاوردهای بسیج در طول 40 سال گذشته اشاره کرد و افزود: نخستین سبقه خدمات‌دهی بسیج در بحث عمرانی و اقتصادی است از جمله اینکه گروه‌های جهادی زیادی در مناطق محروم داریم که با وجود سنگینی کار در این مناطق حضور یافته و خدمات خوبی ارائه می‌دهند.

فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد ارائه آموزش‌های مختلف برای بهتر شدن زندگی عشایر و روستاییان، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق مختلف روستایی و عشایری به‌ویژه مناطق صعب‌العبور و بحث مدرسه‌سازی را از مهم‌ترین اقدامات سپاه عشایر عنوان و بیان کرد: علاوه بر این برنامه‌های فرهنگی مانند یادواره‌های شهدا و تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی در طول سال برگزار می‌شود.

محمدی به نقش بسیجیان در حفظ امنیت کشور اشاره داشت و عنوان کرد: بسیجیان با حضور پررنگ خود در قالب گردان‌های امام حسین(ع)، بیت‌المقدس و غیره و توانستند با کمک نیروهای مردمی، انتظامی و غیره به اغتشاشات اخیر در کشور خاتمه دهند.

وی به پروژه‌های محرومیت‌زدایی بسیج در مناطق محروم استان اشاره داشت و بیان کرد: احداث استخر کشاورزی در سیلاب کلوار، احداث مدارس کانکسی در مناطق مختلف، آبرسانی به مناطق مختلف عشایری، مرمت و بهسازی 18 مدرسه در مناطق عشایری و اعزام مبلغان و روحانیون به مناطق عشایری از مهم‌ترین این اقدامات است.

فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج امسال گفت: برگزاری یادواره 72 شهید منطقه محروم عشایری زیلایی از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است که این برنامه روز 13 آذر برگزار می‌شود.

محمدی رونمایی از کتاب شهدای زیلایی، افتتاح یادمان شهدای گمنام مارگون، حضور در نماز جمعه و بیان دستاوردهای بسیج، برگزاری نشست‌های بصیرتی و روشنگری در رابطه با گام دوم انقلاب اسلامی، سرکشی از خانواده‌های شهدا و برگزاری مسابقات ورزشی را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد و افزود: همچنین در روز پنج آذر با تجمع اقشار مختلف به ویژه عشایر روز بسیج را گرامی می‌داریم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات