۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۲۸۱۷۲
شیخ‌نعیم‌قاسم:

دخالت‌های آمریکا موجب تاخیر در تشکیل دولت لبنان است

دخالت‌های آمریکا موجب تاخیر در تشکیل دولت لبنان است
معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان دلیل تأخیر در تشکیل دولت جدید در این کشور را مداخله آمریکا در امور لبنان دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ «نعیم قاسم»، معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در مصاحبه‌ای، دخالت‌های آمریکا در امور داخلی لبنان را عامل اصلی عدم تشکیل دولت جدید در این کشور دانست.

شیخ قاسم جمعه (۱ آذر) در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت: «مانع اصلی عدم تشکیل دولت در لبنان آمریکاست؛ چرا که این کشور به دنبال دولتی مانند خود است ولی ما به دنبال دولتی مانند مردم لبنان هستیم که نیاز آن‌ها را برآورد کند».

او ادامه داد:‌ «آمریکا پنهانی حرکت می‌کند و شرایط خود را تحمیل می‌کند و تلاش دارد که نتایج  به نفع آن باشد».

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه مصاحبه خود با رویترز به اظهارات «جفری فلتمن»، سفیر اسبق آمریکا در بیروت در برابر کنگره این کشور اشاره کرد و گفت که این مقام اسبق آمریکایی به وضوح آنچه را که واشنگتن می‌خواهد، می‌گوید؛ آمریکا به دنبال دولت فاقد سیاست در لبنان است؛ تا از این رهگذر بتواند بیشتر بر لبنان نفوذ داشته باشد و تأثیر بگذارد.

نعیم قاسم با بیان اینکه آمریکا به دنبال «سهم» خود از لبنان است، گفت: «هنگامی که فلتمن می‌گوید "ما به دنبال دولتی در لبنان هستیم که به بهترین شکل ممکن با منافع آمریکا متناسب بوده" به این معناست که او تلاش می‌کند نظر مردم لبنان را مصادره کند».

او به دخالت مقامات آمریکایی در امور لبنان اشاره کرد و گفت: «مقامات آمریکایی تماس‌های مستقیمی با سیاستمداران لبنانی دارند و به آن‌ها می‌گویند "اجازه بدهید با هم به تفاهم برسیم" و هرچقدر مداخله آن‌ها بیشتر شود حل بحران لبنان را به تأخیر می‌اندازند. هم‌اکنون علت تأخیر در برون‌رفت از بحران، آمریکاست».

لبنان از ۲۴ مهر در اعتراض به اوضاع معیشتی و اقتصادی و اعمال مالیات بر برخی از خدمات دولتی، به عرصه برگزاری تظاهرات مردمی تبدیل شده است. معترضان خواهان اصلاحات جدی و برکناری مسئولان فاسد و فاقد صلاحیت هستند.

منبع: فارس
ارسال نظرات