۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۲۸۲۵۱
شناسایی تمام اغتشاش‌گران در کرمانشاه؛

برخورد سنگین قضایی در انتظار آشوبگران

برخورد سنگین قضایی در انتظار آشوبگران
به گفته مدیرکل دادگستری استان کرمانشاه تمامی افرادی که در اغتشاشات اخیر نقش داشته و به تخریب اموال عمومی دست زدند شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و افزایش قیمت بنزین با اعتراض بخشی از مردم مواجه شد. متأسفانه همانطور که پیش‌بینی می‌شد برخی‎ها نیز با خط‌‎دهی بیرونی و ارتباط‎گیری از طریق فضای مجازی و شبکه‎های اجتماعی با تند کردن فضا چهره امنیت عمومی برخی از شهرهای کشور را خدشه‌دار کردند و موجب ذوق‌زدگی مقامات و رسانه‎های ضد انقلاب شد.

مصرف سوخت و سهمیه‌بندی بنزین سبب شد که مردم معترض به قیمت جدید سوخت در کرمانشاه و برخی نقاط دیگر کشورتجمع‎هایی را در خیابان‎ها برگزار کنند که عده‌ای محدود با سوء استفاده از این موقعیت دست به تخریب اموال عمومی و ایجاد رعب و وحشت زدند و خسارت‌هایی را به جا گذاشتند.

پس از این اتفاق‌ها مردم معترض که متوجه شدند، عده‎ای از افراد دست‌نشانده دشمنان انقلاب می‌خواهند اعتراض آنها را به انحراف بکشانند صف خود را از آنها جدا کرده و با همکاری دستگاه‌های متولی نظم و امنیت آرامش و امنیت این نعمت بسیار بزرگ که در این روزها امنیت آن بیش از پیش مشخص شد دوباره به جامعه بازگرداندند.

اکنون التهاب ایجاد شده به پایان رسیده، اما تحریک و تلاش بدخواهان برای ایجاد تفرقه و چنددستگی در کشور به پایان نرسیده است. حال در این شرایط به نظر می‌رسد دو موضوع مهم در دستور کار مردم و مسئولان قرار گیرد، مردم هوشیار فهیم لازم است به مانند همیشه اتحاد و یکپارچگی خود را حفظ و تقویت کنند تا زمینه هر نوع سوء استفاده را از میان بردارند و مسئولان نیز در این بین می‌بایست با برنامه‌ریزی دقیق و همت مضاعف زمینه بروز مشکلات اقتصادی مردم را از میان بردارند و تمام تلاش خود را برای بهبود معیشت مردم این سرمایه‌های واقعی کشور بکار گیرند.

رقص دنیای استکبار به عزای آنها تبدیل شد

نبی احمدی، استاد دانشگاه رازی با اشاره به اینکه دنیای استکبار و دنیای زر و زور همیشه علیه انقلاب نقشه کشیده و هزینه میلیاردی برای به خطر انداختن انقلاب انجام می‌دهد اظهار داشت: در طول سال جاری در سه زمان مختلف در خردادماه در بحث نیشکر هفت تپه خوزستان و هپکو و اعتراضات عراق دشمنان نقشه ریخته بودند و در مهرماه نیز برای فرهنگیان و دانشجویان برنامه‌ریزی توسط دشمنان انجام شده بود که توسط نیروهای امنیتی مدیریت شد.

وی به اغتشاشات اخیر اشاره‌ای داشت و گفت: این قائله‌ای که ما شاهد بودیم قرار بود در دی ماه از طرف دنیای استکبار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و در آستانه ورود به مباحث انتخاباتی انجام شود که موضوع افزایش بنزین سبب شد آشوب‌گران زودتر چهره از نقاب خود بردارند.

استاد دانشگاه رازی با اشاره به اینکه اغتشاشات افراد سودجو با بصیرت، هوشیاری و حضور اجتماعی مردم به نحو احسنت جمع شد خاطرنشان کرد: رقص و پایکوبی که دنیای استکبار در ذهن خود ایجاد کرده بود به یک عزای دیگر برای آنها تبدیل شد.

وی با بیان اینکه هرساله در در محضر مقام معظم رهبری یک جلسه پنج ساعته با حضور جوانان برگزار می‌شود و جوانان سریع و شفاف مطالبات خود را مطرح می‌کنند خاطرنشان کرد: اساس انقلاب ما بر مطالبه‌گری و حق‌گویی است و لذا به این معنی نیست که مردم از مطالبات دست بردارند و برای استیفای حقوق خود تلاش نکنند.

احمدی تصریح کرد: مردم ما علاوه‎بر اینکه باید مطالبات بحق خود را به گوش مجریان امر برسانند و حقوق شهروندی خود را شناخته و آن را استیفا کنند باید مراقب باشند که این آشوب و اغتشاش و این صدمه‎زدن به اموال عمومی هیچ ارتباطی به مطالبه گری ندارد و اساس این مسیر نیست.

با انجام عملیات‎های اطلاعاتی عوامل اصلی اغتشاشات اخیر در کرمانشاه دستگیر شدند

سردار علی‌اکبر جاویدان فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه با انجام عملیات‎های اطلاعاتی عوامل اصلی اغتشاشات اخیر در کرمانشاه دستگیر شدند اظهار داشت: افرادی که در اغتشاشات دخالت داشته و یا مبادرت به اغتشاش کردند توسط نیروهای امنیتی، نیروی انتظامی و سپاه و بسیج دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه اغتشاشگران به اموال عمومی خسارت زیادی را وارد کرده‎اند خاطرنشان کرد: تعدادی از افراد اغتشاش‎گر در صحنه جرم دستگیر شدند و تعدادی نیز با انجام کار اطلاعاتی و همکاری مردم شناسایی و مراتب رسیدگی به پرونده‌های آنها در حال طی شدن است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ریشه اصلی اغتشاشگران هم در درون و در خارج از سوی افراد خبیث و معاند کشور و کانال‌های ضد انقلاب هدایت می‌شد عنوان کرد: صاحب اصلی این نظام امام زمان(عج) است و ما تاکنون با اتکا به خداوند توانسته‌ایم از بسیاری از گردنه‌ها به سلامت عبور کرده است در جریانات اخیر هم مردم بسیار سریع صف خود را از اغتشاش‌گران جدا کردند.

جاویدان با هشدار به اغتشاشگران بیان کرد: نیروی انتظامی در راستای تامین امنیت مردم و مقابله با هرگونه ناامنی به میدان آمده است و به شدت با تحرکات اغتشاشگران وابسته به بیگانگان برخورد می‌کند.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی قاطعانه در برابر افرادی که به دنبال آشوب و ناامنی در سطح جامعه باشند ایستاده و اجازه نخواهد داد این عده معدود باعث بی‌نظمی و هرج و مرج شوند.

برخورد قاطع دستگاه قضایی در انتظار اغتشاش‌گران

پرویز توسلی‎زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اغتشاش‌گران اموال عمومی و وسایل مردم را به آتش کشیدند اظهار داشت: اغتشاش‌گران وسایل آتش‌نشانی را به آتش کشیده و به کلانتری‎ها حمله کردند که این خاطره بدی بود و مردم کرمانشاه را بسیار آزار داده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه نیروهای امنیتی، انتظامی، سپاه و بسیج اغتشاش‌گران را شناسایی کرده و به طور مستمر اقدام به دستگیری این افراد انجام می‌شود خاطرنشان کرد: مردم مطمئن باشند که نیروهای امنیتی به سراغ تمام افراد اغتشاش‌گر خواهند رفت و آنها را دستگیر کرده و به سزای اعمالشان خواهند رساند.

وی با تأکید بر اینکه برخورد سنگین قضایی در انتظار اغتشاش‌گران خواهد بود عنوان کرد: اغتشاش‎گران با رفتار خود سبب اذیت مردم می‌شوند و اغتشاش‌گران بدانند که نیروهای امنیتی صد درصد سراغ آنها در تمام نقاط شهر خواهند رفت و آشوبگران را دستگیر کرده و مردم را از شر این اراذل نجات خواهیم داد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات