۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۲۸۲۵۵

طرح فرهنگی و تربیتی "فرمانده دل‌ها" در رشت اجرا شد

طرح فرهنگی و تربیتی
طرح فرهنگی و تربیتی "فرمانده دل‌ها" با هدف آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ و سیره شهدا در رشت اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، طرح فرهنگی و تربیتی "فرمانده دل‌ها" با هدف ترویج و آشنایی دانش‌آموزان با سیره شهدا صبح امروز با حضور مسئولان، فرهنگیان و دانش‌آموزان مدرسه شاهد شهید معصومی در گلزار شهدای رشت اجرا شد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه قدس گیلان در این مراسم با اشاره شاخصه‌های طرح فرهنگی و تربیتی "فرمانده دل‌ها" اظهار داشت: یکی از اهداف اجرای این طرح، آشنایی دانش‌آموزان ابتدایی با فرهنگ و سیره شهدا است.

سرهنگ پاسدار علی رفاهتی خاطرنشان کرد: "فرمانده دل‌ها" یکی از عناوین درسی دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی پیرامون فرهنگ ایثار و شهادت است که به صورت تئوری در مدارس دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود و بخش عملی آن نیز با حضور دانش‌آموزان در گلزار شهدای رشت اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح، فرماندهان و شهدای والامقام استان گیلان به دانش‌آموزان معرفی می‌شوند ابراز داشت: دانش‌آموزان با مدیران و معلمان مدارس در گلزار شهدای رشت حضور یافته و با نحوه اعزام رزمندگان به جبهه‌های حق علیه باطل آشنا می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه قدس گیلان با اشاره به برنامه‌های متنوعی که در قالب طرح "فرمانده دل‌ها" برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود افزود: برنامه‌های مختلف تقویتی، فرهنگی، مسابقه و خاطره‌گویی دفاع مقدس و قرائت دلنوشته توسط دانش‌آموزان در قالب این این طرح اجرا می‌شوند.

رفاهتی ابراز داشت: در پایان نیز دانش‌آموزان مدال قهرمانی که روی آن تصویر یک شهید جلوه‌گر است را دریافت می‌کنند و پس از آن نیز در کنار قبور شهدا حضور یافته و به شهید متوسل شده و وی را به عنوان دوست شهید انتخاب کرده و با او انس می‌گیرند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه روزانه 100 نفر از دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی رشت در این طرح شرکت می‌کنند گفت: در حال حاضر طرح "فرمانده دل‌ها" برای دانش‌آموزان مدارس شاهد و ایثارگران و پس از آن برای دانش‌آموزان مدارس غیردولتی و دولتی اجرا می‌شود.

طرح فرهنگی و تربیتی "فرمانده دل‌ها" یک طرح ابتکاری است که با مشارکت سازمان بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان و آموزش و پرورش استان و در راستای آشنایی دانش‌آموزان با سیره شهدا در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود و به زودی در گلزار شهدای سراسر استان اجرا می‌شود./1350/د102/ب1

ارسال نظرات