۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۲۸۳۱۴
کمالی‌پور در گفت‌وگو با رسا:

طرح الزام دولت به کنترل بازار در حال تدوین است

طرح الزام دولت به کنترل بازار در حال تدوین است
نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی از تدوین طرحی خبر داد که در صورت تصویب آن در مجلس دولت ملزم به ثابت نگه داشتن قیمت‌ها در بازار می‌شود.

یحیی کمالی‌پور نماینده مردم جیرفت درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص نحوه نظارت مجلس بر امر پرداخت‌های حمایتی از سوی دولت، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال تدوین طرحی هستند که بر اساس آن دولت ملزم شود تا قیمت کالا‌ها را افزایش ندهد.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید دارند که دولت باید خود را ملزم به پرداخت مستمر «یارانه بنزین» بداند.

نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه پرداخت «یارانه بنزین» از سوی دولت، عنوان داشت: بسیاری از کسانی که به نمایندگان مجلس شورای اسلامی مراجعه می‌کنند این موضوع را متذکر می‌شوند که دولت «یارانه بنزین» آن‌ها را واریز نکرده است.

کمالی پور گفت: معلوم نیست این واریزی‌ها به حساب چه کسانی رفته است، زیرا بسیاری از کسانی که وجهی را دریافت نکرده‌اند، جزو اقشارمتوسط و کم برخوردار جامعه هستند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با درخواست از دولت در جهت ایجاد شفافیت در امر پرداخت‌های خود، بیان داشت: انتظار ما از دولت این است که به صورت شفاف اعلام کند به چه تعدادی از افراد، و کدام بخش‌های جامعه «یارانه بنزین» را پرداخت کرده است.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علت سکوت نمایندگان مجلس در روز‌های اخیر این است که اگر آن‌ها در روز‌هایی که کمک هزینه‌های واریزی صورت می‌گیرد، بر امر نظارتی خود تاکید کنند، دولت به سرعت جنجال به پا می‌کند و می‌گوید که مجلسی‌ها نگذاشتند روند پرداخت «یارانه بنزین» به صورت درست انجام شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تعاملی با دستگاه قضا برای نظارت بر نحوه واریز «یارانه بنزین» و «قیمت‌ها در بازار» شکل گرفته است، بیان داشت: دستگاه قضا بنا به وظیفه ذاتی خود موظف است که بر روند بازار و نوع پرداخت‌ها نظارت کند. قطعا مدعی العموم در هرجایی که دولت از خود کوتاهی نشان بدهد، ورود خواهد کرد.

کمالی پور در پایان گفت: مردم مطمئن باشند که قوای قضائیه و مقننه از جایگاه نظارتی خود بر روند کنونی بازار و نحوه پرداخت‌ها از سوی دولت نظارت جدی خواهند داشت. /۸۵۶/ت301/ق

ارسال نظرات