۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۲۸۳۹۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نماز و زکات دو بال توسعه و تعالی جامعه دینی است

نماز و زکات دو بال توسعه و تعالی جامعه دینی است
امام جمعه بجنورد گفت: دو بال پرش و بالندگی و رشد در جامعه دینی ارتباط با خالق و مخلوق است؛ ازاین‌رو باید نماز و زکات را دو بال توسعه و تعالی جامعه دینی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای زکات استان، با اشاره به آیه شریفه «الَّذینَ یؤْمِنُونَ بِالْغَیبِ وَ یقیمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ ینْفِقُونَ» به تبیین جایگاه و فلسفه زکات در جامعه اسلامی پرداخت.

وی با بیان اینکه در مکتب اسلام نماز و زکات دوگانه به‌هم‌پیوسته هستند، افزود: وقتی بحث زکات را از زاویه قرآن نگاه می‌کنیم می‌بینیم این فریضه الهی هم‌وزن نماز است؛ به این معنا که هر جا سخن از نماز هست از زکات هم هست و این دو دوگانه به‌هم‌پیوسته محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: با توجه به اینکه دو بال پرش و بالندگی و رشد در جامعه دینی ارتباط با خالق و ارتباط با مخلوق است، می‌توان نماز و زکات را دو بال برای توسعه و تعالی جامعه دینی برشمرد.

رییس شورای زکات خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دین اسلام دین کلان نگری است؛ ازاین‌رو تأکید دارد همان‌طور که با خالق ارتباط داریم باید با مخلوقات هم ارتباط بگیریم تا این ارتباط با خالق و مخلوق سبب رشد و تعالی انسان را فراهم کند.

وی با بیان اینکه ما در نماز تعبد دینی و در زکات تقرب دینی پیدا می‌کنیم، اضافه کرد: زکات و نماز مرکب تقرب هستند؛ به این معنا که در نماز باید ارتباط ما با خداوند باید پررنگ بوده و در زکات ارتباط ما با خلق و هم نوعان برجسته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: زکات چیزی از اموال ما کم نمی‌کند؛ زیرا وقتی زکات مال خود را می‌دهیم مال ما بالندگی و برکت می‌یابد.

وی با بیان اینکه زکات تماماً نفع و منفعت است، خاطرنشان کرد: اگر انسان یک ریال زکات بدهد خداوند ده ریال به‌حساب او می‌نویسد؛ به همین دلیل باید هر کس نگاهی به خود و پیرامون خود کرده و ببیند خداوند چه نعمت‌هایی به او داده است تا بخشی از نعمت‌های خدادادی را به‌عنوان زکات به مستمندان ببخشد./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
هادی رحیمی
ارسال نظرات