۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۲۸۴۱۸
دبیر شورای زکات خراسان شمالی:

شورای زکات در ۷۸۸ روستای خراسان شمالی فعال است

شورای زکات در ۷۸۸ روستای خراسان شمالی فعال است
دبیر شورای زکات خراسان شمالی گفت: تا پارسال ۴۶۵ شورای زکات در روستا‌های استان فعال بود؛ اما در حال حاضر این تعداد به ۷۸۸ روستا افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مجید الهی راد، دبیر شورای زکات خراسان شمالی، امروز در نشست این شورا، با اشاره به مصوبات پیشین شورای زکات خراسان شمالی، اظهار کرد: مقرر شده بود به‌منظور ترویج و تبلیغ فریضه الهی زکات با محوریت صداوسیمای استان بسته تبلیغی فرهنگی زکات تهیه و اقدامات لازم برای تبلیغ این واجب الهی صورت گیرد که در این راستا جلسات هم‌اندیشی با مدیرکل و معاونین صداوسیمای استان در خصوص تدوین برنامه تبلیغ و ترویج زکات صورت گرفت.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی در کمیته امداد با حضور کارشناسان زکات و بررسی شیوه‌های ترویج و تبلیغ زکات، افزود: افزون بر این از افراد مؤثر و معتمدین در شهرستان‌ها و بخش‌ها که در امر جمع‌آوری زکات نقش مؤثری داشته‌اند و صاحب‌نظر هستند در جلسات شورای زکات دعوت به عمل می‌آید.

الهی راد اضافه کرد: همچنین در روستاهایی که شورای زکات تشکیل نشده است از طریق شورای زکات شهرستان‌ها پیگیری و ظرف حداکثر یک ماه شورا تشکیل و فعال می‌شود.

وی با اشاره به تعداد روستاهای دارای شورای زکات، اظهار کرد: قبل از برگزاری اولین جلسه سال جاری 465 شورای زکات در روستاهای خراسان شمالی فعال بود؛ اما در حال حاضر 788 روستا دارای شورای زکات هستند و در این مدت در 323 روستای خراسان شمالی اعضای شورای زکات انتخاب شده و تشکیل جلسه داده‌اند.

الهی راد ادامه داد: اقداماتی که می‌تواند از سوی استانداری زمینه ترغیب و تشویق مؤدیان زکات را فراهم کند مثل معافیت مالیاتی برای زکات دهندگان بررسی و کارشناسی شده و اجرایی می‌شود.

وی افزود: با استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان جهاد کشاورزی در خصوص بهره‌مندی روستاهای برتر زکات دهنده از امکانات و خدمات سازمانی ازجمله اعتبارات تملک دارایی، تحویل نهاده‌های زراعی و دامی و... مکاتبات لازم صورت گرفته است.

الهی راد اظهار کرد: در این راستا باید سازمان جهاد کشاورزی کمک‌ها و مساعدت‌هایی را که می‌تواند از طریق توزیع نهاده‌های کشاورزی و دامی به‌منظور ایجاد انگیزه بیشتر به مؤدیان زکات ارائه کند را به دبیرخانه شورای زکات اعلام کند و اقدامات و کمک‌هایی که سایر دستگاه‌ها در امر تبلیغ و جمع‌آوری زکات می‌توانند داشته باشند از طریق دبیرخانه شورا بررسی و پس از کارشناسی اعلام شود.

وی افزود: برگزاری جلسات و مکاتبه با ادارات راه و شهرسازی، حوزه هنری، فرهنگ و ارشاد، شهرداری، امور مساجد، شرکت‌های کشاورزی، عتبات عالیات و ... در خصوص همکاری در تأمین وسیله نقلیه، تبلیغات محیطی، تهیه برنامه‌های تبلیغی و هنری در حوزه زکات و احسان و نیکوکاری و بهره‌مندی از مبلغین در مناسبت‌های مختلف از دیگر اقداماتی است که از سوی شورای زکات استان اجرایی شده است./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
هادی رحیمی
ارسال نظرات