۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۶۲۸۴۴۷
مدیر حوزه علمیه مازندران:

جشنواره علامه حلی فرصتی برای نشاط علمی در حوزه است

جشنواره علامه حلی فرصتی برای نشاط علمی در حوزه است
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، جشنواره استانی علامه حلی را فرصت مناسبی برای رقابت و نشاط علمی در میان طلاب حوزه دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره استانی علامه حلی در ساری، جشنواره علامه حلی را یکی از اقدامات ارزشمند و ماندگار در سطح حوزه‌های علمیه دانست و گفت: خوشبختانه این رویداد علمی و فرهنگی ارزشمند سال‌های اخیر به استان‌ها نیز تسری پیدا کرده است.
 
وی با بیان این که جشنواره علامه حلی یک فرصت مناسب برای طلاب جوان حوزه‌های علمیه است، افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد استقبال مناسب طلاب از این جشنواره هستیم.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسائل فقهی، قرآنی و سیره اهل بیت (ع) باید در قالب تحقیق و پژوهش در حوزه مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: امروز نیاز داریم مباحث پژوهشی بیش از پیش در سطح حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با ابراز رضایت از استقبال مناسب طلاب خواهر و برادر در چهارمین جشنواره استانی علامه حلی مازندران، تصریح کرد: نتیجه تلاش‌های صورت گرفته در این دوره از جشنواره، ارسال ۷۵۰ مقاله از سوی طلاب مدارس علمیه به دبیرخانه این جشنواره بوده است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که جشنواره علامه حلی در استان‌ها یک رقابت علمی نظام مندی را میان طلاب ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: در طی این چهار دوره، شاهد رشد کمی و کیفی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره بودیم.
 
وی در ادامه سخنان خود، جشنواره استانی علامه حلی را فرصت مناسبی برای رقابت و نشاط علمی در میان طلاب حوزه دانست و تصریح کرد: به طور حتم تقویت پژوهش و تحقیق در حوزه‌های علمیه عامل نشاط علمی در این مراکز مهم علمی خواهد بود.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد یک نگاه نظام‌مند به فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در سطح حوزه‌های علمیه هستیم، خاطرنشان کرد: جشنواره علامه حلی نیز یک ظرفیت مناسبی برای تقویت و رونق فعالیت‌های پژوهشی در سطح مدارس علمیه است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که دستاورد‌های مهم علمی حوزه را نتیجه تحقیق و پژوهش دانست و تصریح کرد: باید مسأله پژوهش در حوزه همانند سایر بخش‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد./950/د102/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات