۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۲۸۴۷۱
حجت الاسلام موسوی نسب کرمانی مطرح کرد؛

نقش روحیه و تفکر بسیجی در حل مشکلات کشور

نقش روحیه و تفکر بسیجی در حل مشکلات کشور
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به لزوم ترویج روحیه بسیجی در کشور تأکید کرد که ما با این روحیه می‌توانیم فضای غبار آلود اقتصاد را اصلاح کرده و تورم و رکود را کنترل کنیم.

حجت الاسلام سید محمدرضا موسوی نسب کرمانی عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ایام هفته بسیج این نیروی مقدس را نهادی برگرفته از ارزش های الهی برشمرد و گفت: در دورانی که به تعبیر امام راحل بسیج مستضعفان شکل گرفت نیروهای ارزشی مخلص برای دفاع از امنیت کشور ورود پیدا کردند.

حجت الاسلام موسوی نسب کرمانی در ادامه افزود: بسیج به دلیل ویژگی هایی از جمله اخلاص، ایثار، از خود گذشتگی، حرکت برای خدا و بدون امتیاز وارد صحنه شدن مصداق آیه «ان تنصروالله ینصرکم» شده و نصرت الهی شامل بسیج و بسیجیان شده است.

وی با اشاره به تلاش های بی حد و حصر بسیجیان در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بسیجیان بدون هیچ انتظاری برای رسیدن به اهداف عالی که امام مستضعفان ترسیم کرده بود شب و روز نمی شناختند و با کار جهادی و حتی بدون حقوق و مزایا توانستند در آن دوره موجبات پیروزی ما بر لشکر کفر را فراهم کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بسیجی ها انسان هایی انقلابی، هادی، موقعیت شناس و اهل کار هستند که سختی کار موجب هراس آنها نمی‌شود، همچنانکه به خاطر دارم در دوران جنگ جوانی مستعد جبهه های جنگ حق علیه باطل را رها کرد با این انگیزه که چون پزشک در جبهه ها کم است، در دانشگاه حاضر شود و پس از تحصیلات پزشکی برای کمک به هم رزمانش به جبهه برگردد.

وی در تعریف بسیج و بسیجی خاطرنشان کرد: وقتی در صحنه بودن، عمل جهادی و کار برای خدا را کنار هم می گذاریم مفهوم بسیج مصداق پیدا می‌کند، امروز هم در مواجهه اب مسائل مختلف باید روحیه بسیجی در کشور زیاد شود چراکه ما امروز در یک جنگ ناجوانمردانه اقتصادی هستیم که شاید به مراتب از جنگ فیزیکی و حتی فرهنگی هم بالاتر باشد.

حجت الاسلام موسوی نسب کرمانی با اشاره به لزوم ایستادگی در برابر طاغوت، آن را دستور قرآن کریم در سوره بقره دانست و یادآور شد: یکی از طاغوت های زمانه انحراف های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و البته اقتصادی است که توسط غرب برای دنیا برنامه ریزی می‌شود و ما در این دوران وظیفه داریم بسیجی وار با این سیاست گذاری های منحرف مقابله کنیم.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در خاطرنشان کرد: ما امروز با استفاده از روحیه بسیجی دوران جبهه ها که هر کسی تلاش می کرد در حد توان خودش موقعیت شناس باشد و وظیفه خود را انجام بدهد، می توانیم جلوی این تورم و رکود بیش از حد بازار را بگیریم.

وی تولید و برنامه ریزی اقتصادی را یکی از لازمه های امروز جامعه دانست و گفت: باید کاسبان و تولیدگران را یاری کنیم و هرکس تنها به دنبال کسب سود بیشتر نباشد تا این دوران حساس را پشت سر بگذاریم./1330/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
ارسال نظرات