۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۲۸۵۲۰
سخنگوی نجباء:

مقابله با رژیم صهیونیستی، واجب دینی است

مقابله با رژیم صهیونیستی، واجب دینی است
سخنگوی نجباء، تقویت ارتباط عراق با روسیه و چین را اقدامی مفید در راستای خارج شدن از سلطه آمریکا توصیف کرد و مقابله با اسرائیل را واجب دینی دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، نصر الشِمَّری، سخنگوی نجباء با استناد به اعترافات دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا،‌ گروه تروریستی داعش را دست پرورده ایالات متحده با مشارکت عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی حاشیه خلیج‌ فارس برشمرد و اظهار کرد: آنها در مبارزه با دست‌پرورده خود جدی نیستند و از بقایای این گروه تروریستی به ‌عنوان اهرم فشار برای جلوگیری از استقرار ثبات در عراق استفاده می‌کنند.

الشِمَّری در بخش دیگری از سخنانش، مداخله نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه را مخالف قوانین بین‌المللی و تجاوز به حاکمیت ملی این کشور برشمرد و افزود: ملت سوریه و هم‌پیمانانش برای دفاع از این حاکمیت خون‌های گران‌بهایی تقدیم کرده‌اند؛ بنابراین از ترکیه می‌خواهیم که فوراً خاک سوریه را ترک کند.

سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء با یادآوری تجاوزها و جنایات رژیم صهیونیستی علیه امت اسلامی، تصریح کرد: ما براساس امر واجب دینی و مبانی عقیدتی خود هیچ راهی جز مقابله با این رژیم اشغالگر نداریم و در کنار دیگر گروه‌های مقاومت و در رأس آنها حزب‌الله لبنان، در هر جنگ علیه اسرائیل قطعاً حاضر خواهیم بود.

الشِمَّری ادامه داد: اگر جنگی بین حزب‌الله و سوریه از یک‌سو و رژیم صهیونیستی از سوی دیگر شکل بگیرد، ما با افتخار در صف مقدم مجاهدانی خواهیم بود که برای بازگرداندن حقوق ملت‌های عربی و اسلامی با این رژیم اشغالگر مقابله می‌کنند.

وی همچنین از ارتباط و ملاقات با فرماندهان گروه‌های مقاومت فلسطینی خبر داد و میزبانی دفاتر نمایندگی این جنبش‌ها در عراق را امری مطلوب و مایه افتخار توصیف کرد.

عضو حشدالشعبی درباره اعتراضات سراسری در عراق نیز بیان کرد: دولت‌های سابق و فعلی تاکنون جدیتی برای حل مشکلات و مقابله با فساد یا شایسته‌سالاری از خود نشان نداده‌اند و همین موضوع باعث نارضایتی عمومی شده است./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات