۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۲۸۵۳۷
امام جمعه اهواز:

خوی استکبار در مذاکرات، امتیازگیری است

خوی استکبار در مذاکرات، امتیازگیری است
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: تحریم مذاکره با آمریکا از سوی امام راحل و رهبر معظم انقلاب به دلیل خوی استکباری در امتیاز گرفتن است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز، صبح امروز در «کنگره سرداران و یک هزار شهید شهرستان اندیمشک و آیین پاسداشت حماسه مقاومت و پایداری مردم اندیمشک در طولانی‌ترین بمباران هوایی دشمن بعثی در چهارم آذر ۱۳۶۵» با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: امام راحل نخستین بسیجی جهان را وجود مقدس حضرت علی (ع) معرفی کرد، آن حضرت در خطبه متقین ۱۱۰ نشانه انسان‌های متقی را ذکر کردند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه شهادت در فرهنگ دینی اسلام جایگاهی بی بدیل است، شهید بر طبق آیه «وَ مَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِکَ مَعَ الَّذینَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ مِنَ النَّبِیِّینَ وَ الصِّدِّیقینَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحینَ وَ حَسُنَ أُولئِکَ رَفیقاً» در ردیف انبیاء، صدیقین و صالحان قرار دارد، لازمه چنین همنشینی اطاعت از خدا و رسولش است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه علم غیب نتیجه ایمان و عمل خالص و صالح است، تصریح کرد: در این باره امام امت در ۲۱ بهمن ماه سال ۵۷ علی رغم حکومت نظامی از سوی رژیم شاهنشاهی، از مردم خواستار حضور در خیابان‌ها و عدم ماندن در خانه‌ها شدند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به اینکه ویژگی شهدا و رزمندگان در جنگ تحمیلی اطاعت از امام راحل بود، خاطرنشان کرد: مردم باوجود گله‌مندی و دردمندی، اما اطاعت از حجت الهی را سرلوحه قرار داده و تحریم‌های سخت را تحمل کردند.

وی با اشاره به اینکه تحریم مذاکره با آمریکا از سوی امام راحل به دلیل خوی استکباری در امتیاز گرفتن است، عنوان داشت: رهبر انقلاب نیز مذاکره با آمریکا را ممنوع اعلام کردند، اما دسته‌ای کم آورده و افکارشان را منحرف نمودند، نتیجه شش سال مذاکره این شد که حتی پول فروش نفت را باید با چمدان وارد کنیم.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه رهبر انقلاب در همه سال‌ها راه‌حل برون رفت از مشکلات اقتصادی را اقتصاد مقاومتی ذکر کردند، و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه تمام نیازمندی‌ها از تولید داخل استفاده شود، اما با عدم اطاعت از حرف امام امروز کار به جایی رسیده که فشار اقتصادی کمر مردم را خورد کرده است./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات