۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۲۸۵۹۳
مدیر حوزه های علمیه استان فارس:

حوزه انقلابی باید عمق مبانی امام و رهبری را به لحاظ نظری دریافت کرده باشد

حوزه انقلابی باید عمق مبانی امام و رهبری را به لحاظ نظری دریافت کرده باشد
حجت الاسلام استوار میمندی با بیان این که حوزه علمیه انقلابی به تأمین کادر مدیریتی ورود دارد، گفت: حوزه علمیه نباید به مباحث علمی سنتی مصطلح اکتفا کند.

حجت الاسلام استوار میمندی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که در زمینه انقلابی ماندن حوزه علمیه فعالیت های مناسبی صورت گرفته است، اظهار کرد: از جمله فعالیت های انجام گرفته برای انقلابی ماندن حوزه علمیه می توان به برگزاری درس هایی با مبانی انقلاب، تشکیل گروه های خود جوش طلاب جوان برای کارهای گفتمانی درون حوزه و ارتباط با بدنه همچنین برگزاری تجمعات و برنامه های لازم برای اعلام مواضع انقلابی حوزه علمیه اشاره کرد.

استاد حوزه در ادامه به شاخصه های حوزه انقلابی اشاره کرد و گفت: حوزه انقلابی باید عمق مبانی امام خمینی(ره) و رهبری را به لحاظ نظری دریافت کرده باشد و در عرصه عمل اعم از تعلیم و تعلم، تبلیغ و ترویج احکام دینی با روحیه جهادی ورود داشته باشد.

وی با بیان این که حوزه انقلابی باید به تأمین زیرساخت های نرم افزاری مدیریتی ورود داشته باشد، اظهار کرد: حوزه علمیه نباید به مباحث علمی سنتی مصطلح اکتفا کند؛ بلکه باید به تولید علم برای اداره جامعه همچنین به تربیت کادر برای نظام اسلامی بپردازد؛ تقویت معنویت و روحیه جهاد و ایثارگری از شاخصه های حوزه انقلابی به شمار می روند.

مدیر حوزه های علمیه استان فارس خاطرنشان کرد: گرچه جریاناتی در درون حوزه علمیه با حوزه انقلابی همراه نیستند اما در زمینه شاخصه هایی که از حوزه انقلابی مطرح شد کارهای مناسبی صورت گرفته به ویژه در دوران مدیریت آیت الله اعرافی رویکرد تحولی حوزه علمیه شتاب بیشتری داشته است گرچه به دلیل بزرگ بودن آرمان این تلاش ها ما را قانع نمی سازد.

وی در زمینه موانع ایجاد حوزه انقلابی گفت: منفعت طلبی، دوری از روحیه جهادی، بی تفاوتی نسبت به حوادث اجتماعی و بین اللمی، غفلت از آرمان های اصلی اسلام، تقویت روحیه اشرافی گری، قطع ارتباط با جامعه و مردم موجب می شود از حوزه انقلابی فاصله بگیریم؛ حوزه علمیه انقلابی باید نیازهای مردم را بداند و بر اساس نیازهای مردم تصمیم گیری کند./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
مصطفی رستمی
ارسال نظرات