۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۲۸۶۶۴
نخست‌وزیر عراق:

2500 نفر از معترضان آزاد شدند

2500 نفر از معترضان آزاد شدند
نخست‌وزیر عراق ضمن اعلام آزادی دو هزار و 500 نفر از معترضان بازداشت شده، تحولات جاری در این کشور را «فتنه بزرگ» توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق، طی نشست امروز هیأت دولت درباره تظاهرات‌های جاری در کشور و نحوه تعامل با معترضان گفت که نیروهای امنیتی بر حمایت از تظاهرات‌کنندگان در میدان‌های تحصن تاکید دارند.

وی توضیح داد: ما نیروهایی برای حفظ قانون تشکیل داده‌ایم و آنها را به تجهیزاتی ویژه مجهز کردیم. اما حوادث تاسف‌باری با این تظاهرات‌ها همراه شد و کمیته‌ حقیقت‌یاب این مسایل را طی یک گزارش روشن کرد.دولت نمی‌تواند مقابل تجاوزهای صورت گرفته سکوت کند وگرنه نظام فروپاشیده خواهد شد. دولت تا اکنون در حالت دفاع بوده و آنچه در عراق روی می‌دهد، یک فتنه بزرگ است. دولت با فشار زیادی مواجه است و وظیفه ما به طور کلی حمایت از نظام و شهروندان به یک میزان است.

عبدالمهدی گفت: آنچه که در عراق روی داد یک زلزله بزرگ بود. برخی خشونت‌ها و تهدیدها از سوی افراد نقابدار و ناشناس صورت گرفته است. تهدیدها به درگیری‌های خطرناکی تبدیل خواهد شد و باید پیگیری شوند و قانون در حق آنها اعمال شود.

نخست‌وزیر عراق در ادامه از آزادی دو هزار و ۵۰۰ نفر از بازداشتی‌ها طی تظاهرات‌های جاری در کشور خبر داد و گفت هنوز ۲۴۰ نفر در بازداشت به سر می‌برند که به دلیل قضایای جنایی در حبسند و پس از تکمیل اقدامات قانونی آزاد خواهند شد./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات