۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۲۸۶۷۶

معنی حدیثی که در دیدار رهبر انقلاب با بسیجیان در حسینیه امام خمینی نصب شد

معنی حدیثی که در دیدار رهبر انقلاب با بسیجیان در حسینیه امام خمینی نصب شد
در این گزارش معنی حدیثی را که امروز در دیدار رهبر انقلاب با بسیجیان در حسینیه امام خمینی (ره) نصب شده بود، بخوانید.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، به مناسبت فرا رسیدن هفته‌ بسیج، جمعی از فرماندهان بسیج و بسیجیان سراسر کشور، صبح امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حدیثی که در دیدار رهبر انقلاب با بسیجیان در حسینیه امام خمینی (ره) کار شد

نکته قابل تأمل در این دیدار‌ها فراز‌هایی است که در کتیبه حسینیه امام خمینی (ره) نصب می‌شود و در هر دیدار این فراز‌ها تغییر می‌کند.

در جلسه امروز مقام معظم رهبری فراز «یُبَاهِی اَللَّهُ تَعَالَى اَلْمَلاَئِکَةَ بِالْمُجَاهِدِینَ» درج شده بود که در این گزارش به ترجمه و تفسیر آن اشاره شده است:

عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِکٍ عَنِ اَلنَّبِیِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ أَنَّهُ قَالَ: یُبَاهِی اَللَّهُ تَعَالَى اَلْمَلاَئِکَةَ بِخَمْسَةٍ بِالْمُجَاهِدِینَ وَ اَلْفُقَرَاءِ اَلَّذِینَ یَتَوَاضَعُونَ لِلَّهِ تَعَالَى وَ اَلْغَنِیِّ اَلَّذِی یُعْطِی اَلْفُقَرَاءَ کَثِیراً وَ لاَ یَمُنُّ عَلَیْهِمْ وَ رَجُلٍ یَبْکِی فِی خَلْوَةٍ مِنْ خَشْیَةِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ.

ترجمه: خداوند به پنج دسته از انسان‌ها به فرشتگان مباهات می‌کند: مجاهدان (راه خدا)، فقرا (و نیازمندانی که دین خود را به دنیا نمی‌فروشند)، آن‌ها که به خاطر خدا تواضع می‌کنند، ثروتمندانی که بی منت به مستمندان کمک می‌نمایند و کسی که در خلوت از خوف خدا گریه می‌کند» /882/ 102/ 

جامع الأخبار، جلد ۱ , صفحه ۹۶

ارسال نظرات