۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۶۲۸۷۲۸
سرگرد احمدی فر مطرح کرد؛

حمایت از کالای ایرانی در قالب طرح «ایرانیار»

حمایت از کالای ایرانی در قالب طرح «ایرانیار»
مسؤول سازمان بسیج کارگری استان خوزستان با اشاره به ضرورت حمایت از کالای ایرانی، گفت: «ایرانیار» طرح بسیج کارگری برای حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی است.
سرگرد سید ابراهیم احمدی فر، مسؤول سازمان بسیج کارگری استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های محوری بسیج کارگری در طول سال شیفت ایثار است؛ در این شیفت کارگران بسیجی که در کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی حضور دارند ساعاتی را بدون حقوق کار می‌کنند و دستمزدهایشان را به گروه‌های جهادی حاضر در مناطق محروم اهدا می‌نمایند.

مسؤول سازمان بسیج کارگری استان خوزستان ادامه داد: ممکن است این کارگران برای کمک به کارخانه، ساعات بیشتری را برای کار و بدون در نظر گرفتن دستمزد بگذرانند تا عواید به کارخانه یا واحد تولیدی که دچار مشکل است، بازگردد ضمن اینکه کارگران بسیجی در قالب گروه‌های جهادی (عمرانی، فنی، امداد و نجات و ...) در زمان مورد نیاز اعزام می‌شوند.

سرگرد احمدی فر با اشاره به اجرای طرح اخوت کارگری از سوی بسیج استان خاطرنشان کرد: این طرح برای کاهش و زدودن کدورت‌ها میان کارگر و کارفرما است که بسیج با حضور در کارخانجات و واحد‌های تولیدی تلاش می‌کند کارگران، خواسته هایشان را بصورت مستقیم با کارفرما و مدیرعامل مطرح کنند و از سوی دیگر نیز کارفرما و مدیر خواسته هایشان را بیان کنند.

وی با بیان اینکه طرح اخوت کارگری در سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: بسیاری از اتفاقات که به اداره کار، شکایت و اغتشاشات کف خیایان منجر می‌شود در قالب طرح اخوت برطرف می‌گردد.

مسؤول سازمان بسیج کارگری استان خوزستان ادامه داد: «ایرانیار» طرح دیگر بسیج کارگری برای حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی است که در آن تلاش می‌شود ذائقه مردم از خرید کالای خارجی به سوی کالای ایرانی تغییر بکند، از سوی دیگر با توانمندی‌های مهندسان و واحد‌های تولیدی داخلی آشنا بشوند.

سرگرد احمدی فر با بیان اینکه طرح «ایرانیار» در سه محور دنبال می‌شود، اضافه کرد: در وهله اول این امکان را فراهم می‌کنیم دانش آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف بصورت مستقیم از واحد‌های تولیدی موفق کارخانه‌ها بازدید داشته باشند تا بدانند بسیاری از باور‌های نداشته را داریم.

وی تصریح کرد: محور دوم طرح «ایرانیار» آن است که کارفرما و تولید کننده موفق در مدارس حضور پیدا کنند تا تولیدات خود و ارز آوری‌های به دست آمده، اهمیت خرید کالای ایرانی و نقش آن در کاهش بیکاری، طلاق، اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی را تشریح بکند.

مسؤول سازمان بسیج کارگری استان خوزستان مسابقات فرهنگی و نمایشگاه‌های حمایت از کالای ایرانی را محور سوم طرح «ایرانیار» معرفی کرد و افزود: با واسطه گری‌ها و رایزنی‌های بسیج کارگری با مسؤولان استانی و کشوری توانستیم بسیاری از واحد‌های نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگردد. /۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات