۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۲۸۷۷۷
مدیر مدرسه علمیه المهدی شهرستان آران و بیدگل:

حوزه انقلابی دین را از سیاست جدا نمی‌داند

حوزه انقلابی دین را از سیاست جدا نمی‌داند
حجت الاسلام روحانی گفت: حوزه انقلابی حوزه‌ای است که در مسائل سیاسی و در رأس آن مقابله و مبارزه با طاغوت را سرلوحه فعالیت‌های خود داشته باشد و دین را از سیاست جدا نداند.
حجت الاسلام احمد روحانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: هر انقلابی، انقلاب اسلامی نیست ابتدا باید تعریف از انقلاب را که انقلاب اسلامی است تبیین کرد.

وی افزود: منظور از حوزه انقلابی همان انقلاب اسلامی است، از این رو انقلابی که بر پایه و اساس اسلام باشد و با نام اسلام مزین باشد، بنابراین حوزه نیز زمانی اسلامی خواهد بود که اسلام در آن پر رنگ باشد.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: اسلام تنها دارای یک بعد تهجد و روزه داری و مسائل عبادی نیست بلکه مسائل اخلاقی و اعتقادی و مسائل سیاسی را هم دارد و حوزه انقلابی باید در همه این ابعاد فعالیت داشته باشد.

به گفته وی حوزه انقلابی هم در اخلاق، تهذیب و هم در برنامه اعتقادی که ریشه و زیربنای مسائل و معارف اسلامی است و هم در اعمال و مناسک عبادی و سیاسی فعال است.

مدیر مدرسه علمیه المهدی (عج) شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: در قرآن آیات زیادی است که ما را از اینکه با طاغوت‌های بزرگ و کوچک رابطه داشته باشیم منع کرده است.

وی افزود: حوزه انقلابی حوزه‌ای است که در مسائل سیاسی و در رأس آن مقابله و مبارزه با طاغوت را سرلوحه امور و فعالیت‌های خود داشته باشد و دین را از سیاست جدا نداند./۱۳۰۷/ت310/ب
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات