۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۲۸۸۱۱

توجه جامعه الزهرا به مسأله ازدواج و تشکیل خانواده

توجه جامعه الزهرا به مسأله ازدواج و تشکیل خانواده
حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی گفت: با بیان اینکه یکی از سیاست‌های قطعی جامعه الزهرا(س) نگاه جدی به زندگی خانوادگی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در مراسم اهدای جهیزیه به چهار طلبه نوعروس جامعه الزهرا(س) گفت: یکی از سیاست‌های قطعی جامعه الزهرا(س) نگاه جدی به زندگی خانوادگی است.

مدیر جامعه الزهرا(س) ابراز کرد: به لطف خداوند متعال، طلاب در رشد علمی و آثار علمی و پژوهشی خود ثابت کردند که بین حجاب، عفاف و تحصیل علم و پژوهش هیچ تعارض و مزاحمتی نیست و بانوان می‌توانند با حفظ ارزش‌های دینی و معنوی در صحنه‌های علمی و پژوهشی حضور جدی و محکم داشته باشند و بدرخشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی افزود: جنبه دوم این است که ما ثابت کنیم بین زندگی خانوادگی و ایفای نقش همسری و مادری و در عین حال حضور در عرصه علم و پژوهش تعارض، تناقض و تزاحمی نیست؛ لذا در تمام برنامه‌های جامعه الزهرا(س) به مسئله ازدواج، تشکیل خانواده و فرزندپروری توجه لازم را داریم.

وی یادآور شد: جامعه الزهرا(س) اگرچه تنگناهای سنگینی در مسائل بودجه‌ای دارد، اما تسهیل ازدواج را در برنامه‌های اصلی و اساسی خود قرار داده است.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اهدای چهار سری جهیزیه به چهار نوعروس جامعه الزهرا(س) عنوان کرد: امروز به همت جمعی از خیرین و مسئولان اداره کل امور طلاب و خانواده جامعه الزهرا(ع)، جهیزیه‌هایی با نهایت کرامت و شخصیت و حفظ حرمت به برخی طلاب اهدا می‌شود که امید است این سنت حسنه در جامعه گسترش پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی بیان داشت: موضوع تشکیل خانواده و تسهیل ازدواج از مهم‌ترین مسائل جامعه است که همه ما باید در این مسیر هر گامی که می توانیم برداریم و برای این راه مقدس، همکاری و همراهی لازم را داشته باشیم.

وی در پایان ابراز کرد: خوشحالیم که در طول دو سال گذشته، دو جشن ازدواج طلبگی را با حضور صد طلبه در اولین جشن و ۱۶۰ نفر از طلاب جامعه الزهرا(س) در دومین جشن برگزار کردیم و امیدواریم جشن سوم را با تعداد بیشتری از طلاب ایرانی و بین الملل برگزار کنیم.

گفتنی است، با همت و پیگیری اداره کل امور طلاب و خانواده جامعه الزهرا(س) برنامه های متنوعی برای تسهیل امر ازدواج و فرزندآوری در این موسسه علمی بانوان اجرا می شود که تهیه جهیزیه با کمک خیرین، اعطای تسهیلات بانکی، برگزاری کلاس های مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده بخشی از این برنامه ها است./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات