۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۲۸۸۱۳
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

طلاب ادامه‌ دهنده راه انبیا هستند

طلاب ادامه‌ دهنده راه انبیا هستند
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: وظیفه طلاب و روحانیون همان وظیفه پیامبر اکرم (ص) است و طلاب ادامه‌دهنده راه‌ انبیا هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در جمع طلاب خواهر لرستانی در مجتمع نرجس خاتون قم اظهار کرد: ورود شما طلاب به حوزهای علمیه، راه و مسیر بسیار باسعادتی است و باید قدردان این نعمت بزرگ باشید.

وی با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره توبه اظهار داشت: در این آیه مطالبی وجود دارد که برای طلاب بسیار مهم است. این آیه به ما می فهماند که بعد از اتمام حیات رسول اکرم(ص)، باید چرخه تربیت و اصلاح و تهذیب در جامعه ادامه یابد.

استاد برجسته قرآن کریم افزود: وظیفه طلاب و روحانیون همان وظیفه پیامبر اکرم (ص) است و طلاب ادامه‌دهنده راه‌ انبیا هستند.

وی در ادامه به تشریح آیه ۱۱۲ سوره توبه پرداخت و عنوان کرد: هدایت جامعه از وظایف اصلی طلاب حوزه‌های علمیه خواهران است و طلاب باید به این وظیفه و رسالت مهم توجه داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: در بسیاری از قرآن کریم، خداوند متعال زنان و مردان در کنار یکدیگر قرار داده است و همین مسئله نشان‌دهنده جایگاه زنان در دین مبین اسلام است.

وی ادامه داد: اسلام باید تبدیل به آرامش قلب و امنیت درونی انسان‌ها باشد و وظیفه طلاب است که این حس را در مردم ایجاد کنند.

مفسر برجسته قرآن کریم با تأکید بر وظیفه طلاب در نشر معارف اسلامی بیان کرد: گسترش معارف ناب اسلام نیاز به تبلیغ و شبکه‌ای گسترده دارد به همین دلیل طلاب که ادامه‌دهندگان راه انبیا هستند باید در سطح جامعه حضور داشته باشند و به تبلیغ بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور در پایان یادآور شد: طلبه‌ای که مراقب تهذیب نفس خود نباشد، تحصیل و کسب علم و دانش نیز برای او فایده‌ای نخواهد داشت، لذا طلبه باید طلبگی خود را با رفتار و حرکات ثابت کند./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات