۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۶۲۸۸۱۴

درخواست نهادهای امنیتی از مقتدیا صدر برای خارج کردن طرفدارانش از اعتراضات

درخواست نهادهای امنیتی از مقتدیا صدر برای خارج کردن طرفدارانش از اعتراضات
فرماندهان نهادهای امنیتی عراق در پیامی فوری خطاب به رهبر جریان صدر عراق از وی خواستند هر چه سریع‌تر صف نیروها و طرفدارانش را از آشوبگران جدا کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، شماری از فرماندهان نهادهای امنیتی استان‌های مرکزی و جنوبی عراق روز پنجشنبه با ارسال  پیام فوری به «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر، از او خواستند که طرفدارانش را به آرامش دعوت کند.

این نهادها و فرماندهان عراقی تاکید کردند  طرف‌هایی که مدعی وابستگی به نیروهای «سرایا السلام» (وابسته به جریان صدر) هستند اقدام به مسدود کردن راه‌ها کرده و اداره‌ها و مدارس را تهدید می‌کنند.

در پیام فرماندهان امنیتی عراق آمده است: اکنون ضروری است که مستقیماً آقای الصدر را خطاب قرار دهیم، زیرا اوضاع به مرحله آشوب عمومی رسیده است بخصوص که خوب می‌دانیم آقای الصدر به معترضان توجه داشته و مدافع آنهاست.

این پیام خطاب به رهبران جریان صدر آورده است:  شما در همه بیانیه‌ها و اظهاراتتان خواهان همکاری با دستگاه‌های امنیتی بوده‌اید و به اعضا و نیروهای خود از سرایا السلام توصیه کردید که در کنار معترضان بمانند و از آنها حفاظت کنند و هماهنگی ما با برخی از آنها هم خیلی عالی بود.

فرماندهان امنیتی عراق افزودند: اما می‌خواهیم به شما اطلاع بدهیم اوضاع به طرز چشمگیری تغییر کرده است و آنهایی که از شما هستند اقدام به مسدود کردن راه‌ها کرده و اداره‌ها، مدارس و دیگر اماکن را تهدید می‌کنند. آنها از لیدرهای سرایا السلام هستند و حتی آماده‌اند که ما اسامی آنها را علنا اعلام کنیم. آنها بین خود تقسیم نقش کرده‌اند و تصاویر و فیلم‌های ویدیویی مؤید این قضیه است.

آنها تاکید کردند: معترضی که به هیچ طرفی وابسته نباشد هرگز جرات مقابله با دستگاه‌های امنیتی، مسدود کردن راه‌ها و ممانعت از کار کارمندان و غیره را ندارد.

فرماندهان امنیتی عراق گفتند: آقای الصدر به طور رسمی مردم را به نافرمانی و اعتصاب عمومی دعوت کرد و مدارس، اداره‌ها و مراکز خدمات رسانی تعطیل شدند تا استان‌های جنوبی از این قضیه متضرر شوند./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات