۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۶۲۸۸۱۷

تأکید معاون حزب‌الله بر ضرورت تشکیل فوری دولت جدید

تأکید معاون حزب‌الله بر ضرورت تشکیل فوری دولت جدید
معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان اعلام کرد: با ادامه خلأ سیاسی بر خطرات آن نیز افزوده می‌شود و باید هر چه زودتر فردی مأمور تشکیل دولت شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد، بحران کنونی بر جوانب مختلف زندگی مردم تأثیر گذاشته است.

به گفته معاون دبیر کل حزب‌الله، با گذشت هر روز از خلأ سیاسی، بر خطرات موجود افزوده می‌شود به همین دلیل فرصت بیش از این نباید از دست برود و نخست‌وزیر برای تشکیل دولت جدید هر چه زودتر انتخاب شود.

قاسم ادامه داد: مطالبات مردم مشروع است و ما جزیی از مردم هستیم. از نظر ما تجمع در میدان‌ها و تظاهرات برای اعمال فشار بر مسؤولان امری مشروع است که باید حمایت شود اما مسدود کردن مسیرها و تعطیل کردن زندگی مردم «مردود» است؛ زیرا مجازات شهروندان توسط شهروندی دیگر است و راه‌حلی برای فشار بر حاکمیت نیست؛ اشتباه بودن بستن مسیرها ثابت شده بود چه برسد به اینکه منجر به کشتار، مجروحیت یا فتنه‌ از مکانی به مکان دیگر شود.

وی در ادامه از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان درخواست کرد، مسؤولیت کامل در تأمین امنیت مسیرها و سلامت شهروندان را بپذیرند و آن را وظیفه‌ای مهم و اساسی خواند.

نعیم قاسم سپس هر نوع توهین، ناسزا، ضرب و شتم و پرتاب سنگ از سوی هر طرفی در اعتراضات را محکوم کرد و گفت، حزب‌الله با فتنه مذهبی، فرقه‌ای و منطقه‌ای مقابله و همواره سعی کرده این فتنه‌ها را خاموش کند.

وی گفت، برخی به حزب‌الله خرده می‌گیرند که چرا برخی حوادث را محکوم نمی‌کند، این اظهارات عجیب است زیرا موضع حزب‌الله مشخص است، این جنبش همواره حامی حق آزادی بیان همراه با حق اختلافات سیاسی بوده و همواره مواضع خود را با جرأت بیان کرده است./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات