۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۲۸۸۵۲
مدیر حوزه علمیه بوشهر:

حوزه علمیه غافل از نیازهای مردم و نظام، منزوی خواهد شد

حوزه علمیه غافل از نیازهای مردم و نظام، منزوی خواهد شد
حجت الاسلام خدری با بیان اینکه حوزه علمیه باید سطوح مختلف هوشیاری و بصیرت را داشته باشد، گفت: اگر حوزه علمیه از نیازهای مردم و نظام غفلت کند، منزوی خواهد شد.

حجت الاسلام خدری مدیر حوزه علمیه بوشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه حوزه علمیه باید شاخصه های حوزه انقلابی را در خود تقویت کند، گفت: حوزه انقلابی تامین کننده نیازهای حاکمیتی است و طلاب را در این جهت پرورش می دهد.

حجت الاسلام خدری با اشاره به اینکه وجهه انقلابی گری حوزه علمیه باید پررنگ تر شود، عنوان کرد: به تعبیر علما و بزرگان، حوزه علمیه مادر انقلاب است و باید در این عرصه نسبت به سایر نهادها پیشتاز باشد.

مدیر حوزه علمیه بوشهر افزود: حوزه علمیه علت محدثه و مبقیه انقلاب اسلامی است و دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی روی حوزه علمیه حساب ویژه باز کرده اند.

وی با اشاره به منشور روحانیت امام خمینی(ره) که خطاب به اقشار مختلف حوزوی صادر شده است، اظهار کرد: این منشور باید همواره مورد التفات طلاب و سایر اقشار حوزوی باشد.

حجت الاسلام خدری ابراز کرد: امام خمینی(ره) در منشور روحانیت دو خط متفاوت از روحانیت را ترسیم می کند و به طلاب هشدار می دهد که از روحانی نماها و مارهای خوش خط و خال حوزه علمیه غفلت نورزند.

مدیر حوزه علمیه بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر بدنه حوزه علمیه خصوصا طلاب جوان انقلابی و عدالتخواه هستند، گفت: در سال های بعد از انقلاب طلاب جوان به سمت حل دغدغه های انقلاب سوق پیدا کرده اند.

وی عنوان کرد: در سال های اخیر مجموعه مدیریتی حوزه علمیه در جهت انقلابی ماندن حوزه علمیه برنامه ریزی کرده است و دروس حوزه متناسب با نیاز های روز تطبیق داده می شود.

حجت الاسلام خدری با اشاره به اینکه نباید در انقلابی گری به حد خاصی قانع بود، اظهار کرد: با وضع مطلوب حوزه انقلابی فاصله وجود دارد اما زمینه لازم برای رسیدن به آن مهیا است.

مدیر حوزه علمیه بوشهر روحانیت آگاه به زمان و مردمی را از امتیازات حوزه علمیه دانست و افزود: دغدغه حوزه انقلابی به طلاب شهرستان ها سرایت پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه باید چون گذشته سردمدار انقلابی گری باشد، گفت: حوزه علمیه باید محتوای انقلابی کاربردی و هنرمندانه ای برای عرضه به جامعه تولید کند.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه حوزه علمیه باید سطوح مختلف هوشیاری و بصیرت را داشته باشد، عنوان کرد: اگر حوزه علمیه از نیازهای مردم و نظام غفلت کند، منزوی خواهد شد./1350/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات