۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۲۸۸۵۳
مدیر حوزه علمیه فارس:

تقویت بعد علمی، تهذیبی و تربیتی از شاخصه های حوزه انقلابی است

تقویت بعد علمی، تهذیبی و تربیتی از شاخصه های حوزه انقلابی است
حجت الاسلام استوار میمندی گفت: تقویت بعد علمی، تهذیبی و تربیتی از شاخصه های اصلی حوزه انقلابی است و اگر حوزه نخواهد روی علم و تربیت کار کند، نمی تواند انقلابی باشد.

حجت الاسلام استوار میمندی مدیر حوزه علمیه استان فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین شاخصه های حوزه انقلابی پرداخت و گفت: تقویت بعد علمی، تهذیبی و تربیتی از شاخصه های اصلی حوزه انقلابی است.

حجت الاسلام استوار میمندی افزود: اگر حوزه علمیه نخواهد روی علم و تربیت کار کند، نمی تواند انقلابی باشد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس با بیان اینکه شاخصه دیگر حوزه انقلابی، به روز بودن است، عنوان کرد: حوزه انقلابی همواره نیازهای جامعه اسلامی را رصد می کند و به نیازها و شبهه ها پاسخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی برای اداره جامعه نیازمند نرم افزار لازم است، اظهار کرد: حوزه انقلابی به دنبال تامین، تولید و ترویج نرم افزارها و زیرساخت های اداره جامعه است.

حجت الاسلام استوار میمندی با بیان اینکه حوزه انقلابی باید در مواجهه با رویدادها واکنش سریع و هوشمندانه داشته باشد، ابراز کرد: تقویت روحیه ولایت پذیری و تعبد محض از ولی فقیه از دیگر شاخصه های حوزه انقلابی است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس با اشاره به اینکه حوزه علمیه پیشرفت خوبی در زمینه انقلابی گری داشته است، گفت: با مدیریت آیت الله اعرافی به عنوان یک مدیر نظام مند، حرکت حوزه علمیه به نقطه بهتری رسیده است.

وی به نقش اساتید در تقویت انقلابی گری در حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: تاثیر پذیری شاگرد از استاد بسیار بالا است و اگر استاد انقلابی باشد شاگرد نیز انقلابی می شود.

حجت الاسلام استوار میمندی با بیان اینکه رویکرد آیت الله اعرافی در زمینه واگذاری امور به فضلا و طلاب جوان مثبت است، عنوان کرد: امیدواری بالایی وجود دارد که طلاب خوش فکر و اهل فضل، حوزه علمیه را از جهت انقلابی گری ارتقا دهند./1350/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات