۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۲۸۸۶۶
دریادار خانزادی:

دوره پرسه زدن‌های نمادین در آب‌های منطقه به پایان رسیده است

دوره پرسه زدن‌های نمادین در آب‌های منطقه به پایان رسیده است
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ملت های بیدار زیر چتر ائتلاف های نمادین نمی روند، گفت: نیروی دریایی پرچمدار احیای تمدن دریایی ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با گرامیداشت روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در تاریخ هر ملتی روزهایی وجود دارد که موجب مباحات و افتخار است و تاریخ انقلاب اسلامی مملو از چنین روزهایی است.

وی ادامه داد: در شرایطی که استکبار جهانی با تحمیل جنگ 8 ساله تلاش می کرد انقلاب اسلامی را از پای در آورد، دلاوران نیروی دریایی حماسه دفاع 34 روزه را آفریدند؛ این در حالی بود که بعثی ها می خواستند یک روزه خوزستان و طی یک هفته تهران را تصرف کند.

امیر دریادار خانزادی با اشاره به جریان حفاظت 10 هزار نفتکش از سوی نیروی دریایی ارتش در دوران جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: دلاوران نیروی دریایی سامانه های دریایی دشمن را متوقف کرد و همه تجهیزات آن را از کار انداخت و سیطره خود را بر دریای خلیج فارس افزایش داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: ما با اتکا به ظرفیت داخلی توانستیم در عرصه تجهیزات دریایی به خودکفایی برسیم و تحریم های دشمن را در این زمینه ناکارآمد سازیم؛ جلوه های اقتدار علمی و صنعتی کشور را با حضور در اقیانوس ها به رخ دشمنان کشیده ایم.

وی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را نماد اقتدار ملت ایران در دریا دانست و با بیان اینکه علیرغم خواست دشمنان هویت ایران اسلامی در عرصه دریاها تثبیت شد، اضافه کرد: با وجود ابزارهایی که برای تأمین امنیت خلیج فارس داشتیم پا به عرصه اقیانوس ها گذاشتیم.

امیر دریادار خانزادی با تأکید بر اینکه جلوه های اقتدار علمی و صنعتی کشور را با حضور در اقیانوس ها به رخ استکبار جهانی کشیده ایم، ابراز داشت: برای تأمین امنیت اقتصاد کشور در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ و همه آب های آزاد جهان با دزدی دریایی و تروریسم دریایی جنگیدیم و امنیت ناوگان تجاری ایران را در دریا برقرار کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در هشت سال گذشته 64 ناوگروه نیروی دریایی به اقیانوس ها و آب های آزاد جهان اعزام شده است، عنوان کرد: در حال حاضر ناوگروه شصت و چهارم نیروی دریایی در دریای سرخ در حال برقراری امنیت برای کشتی های نفتکش جمهوری اسلامی ایران است.

وی تأکید کرد: با ساخت تجهیزات جدید و تداوم حضور در دریای آزاد و اقیانوس ها اقتدارهای عمقی جدید و بزرگی را برای نیروی دریایی و جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده ایم؛ در دوران سازندگی و سال های بعد از دفاع مقدس کار ساخت تجهیزات نیروهای دریایی آغاز شد.

امیر دریادار خانزادی از الحاق ناوشکن دنا تا بهمن ماه امسال به ناوگان نیروی دریایی ارتش خبر داد و مطرح کرد: امنیت عاریه ای موضوعی نبود که امنیت نظام و ملت را بتواند تأمین کند؛ با ساخت ناوهای توپ دار، موشک انداز و سریال ناوشکن های کلاس موج، جماران، سهند و دماوند گام های جدی در تأمین امنیت کشور برداشته ایم.

امیر دریادار خانزادی خاطرنشان کرد: همزمان با ناوشکن ها مسأله ساخت زیردریایی ها را در دستور کار خود قرار داده ایم و کمتر از 20 سال است که فرهنگ استفاده از زیردریایی در جمهوری اسلامی ایران مهیا شده و به فناوری زیردریایی دست پیدا کرده ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: زیردریایی های کلاس غدیر را با تکیه بر دانش بومی در نیروی دریایی و وزارت دفاع ساختیم و آنها را به اژدرهای بومی که بتواند کشتی های دشمن را مورد هدف قرار دهد مسلح کردیم؛ زیردریایی های کلاس فاتح نسل جدید زیردریایی های متوسط را سال گذشته به ناوگان نیروی دریایی ملحق کردیم و تجهیزات بومی اقتدار آفرین مانند موشک هایی که از عرشه زیردریایی ها از اعماق دریا به سوی دشمن قابل پرتاب است را تولید کرده ایم.

وی اضافه کرد: امروز پیشرفت های ما در عرصه فناوری دریایی و نظامی دشمن را وادار  به دورایستایی از مرزهای جمهوری اسلامی ایران کرده است به نحوی که امروز ناوها و ابزارهای چشم پر کن مادی دشمن بیش از 700 کیلومتر از مرزهای کشور دور ایستاده اند.

امیر دریادار خانزادی ابراز داشت: هواپیماهای بدون سرنشین، سامانه های جنگ الکترونیک، موشک های ساحل به دریا، مخابرات پایدار و امن و اطلاعات پزشکی از راه دور امروز در عرضه ناوها و ساحل جمهوری اسلامی ایران برقرار است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: با حضور در مناطق کمتر برخوردار و آبادسازی این مناطق به پرچمدار توسعه سواحل جنوب شرق جمهوری اسلامی تبدیل شده ایم؛ امروز همه فرزندان مملکت که در نیروی دریایی به کار گرفته می شوند به دست پر صلابت کارکنان نیروی دریایی در مراکز خودمان آموزش داده می شوند؛ امروز این مجموعه ولایت محور، بصیر، دانشمند و شجاع حضور در آب های آزاد را تداوم بخشیده اند.

وی تأکید کرد: امروز ساخت و الحاق تجهیزات جدید را در دستور کار داریم؛ همچنین بیمارستان های بندرعباس و کنارک در مناطق محروم کشور تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

امیر دریادار خانزادی خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر گام دوم انقلاب و تبدیل نیروی دریایی راهبردی ارتش از یک نیروی دریایی سنتی به یک نیروی دریایی مدرن و پیشرفته و متناسب با شأن و عظمت انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران در دستور کار قرار دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه از حضور جوانان در عرصه نیروی دریایی ارتش استقبال می کنیم، گفت: امروز به جوانان انقلابی اعتماد کرده و آنها را به عرصه آورده ایم به نحوی که همه نیروی دریایی از نسل انقلاب و بسیار جوان و با بصیرت تشکیل می شود.

وی بیان کرد: امروز امنیتی که در دریا داریم عاریه ای نیست، زیرا آن را با تکیه بر ظرفیت های داخلی کشور تأمین کرده ایم؛ علیرغم تحریم های ظالمانه ای که طی 40 سال گذشته بر ملت به ویژه نیروهای مسلح تحمیل شده است بشارت می دهیم که همه تجهیزات مورد نیاز نیروی دریایی در عرصه های شناورهای سطحی و زیرسطحی و ناوها و زیردریایی ها را خودمان تولید می کنیم.

امیر دریادار خانزادی خاطرنشان کرد: امروز دریاهای ما امن است و حضور دنیای استکبار و ایادی آن به سرکردگی آمریکا و انگلیس و رژیم منحوس اشغالگر قدس نمی تواند آن را خدشه دار کند؛ ما دشمنان را از منطقه بیرون خواهیم ریخت و تأکید می کنیم دوره نمایش های دروغین و پرسه زدن های نمادین به پایان رسیده است؛ امروز استکبارگران باید جانشان را به همراه حلب پاره های مادی که دارند بردارند و منطقه را ترک کنند.

وی ادامه داد: امروز ملت های آزاد دنیا بیدار هستند و زیر چتر ائتلاف های نمادین و نمایشی نمی روند؛ قدرت و عظمت دروغین استکبار به سرعت در حال فرو ریختن است، زیرا دنیا دید که چگونه پوزه ائتلاف نمایشی آنها به خاک مالیده شد؛ امروز دنیای استکبار ناچار است بایستد و خیزش تمدنی ملت ایران به سمت دریا و اقیانوس های جهان را نظاره کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه نیروی دریایی پرچمدار احیای تمدن دریایی ایران اسلامی است، گفت: در آینده ای نزدیک شاهد توسعه تمدنی با رویکرد تمدن دریا محور خواهیم بود؛ در آینده ای نزدیک با وجود همه فشارها و تحریم ها نسل جدیدی از تجهیزات بومی ایرانی همچون ناوشکن دنا، ناو صبا، پهپاد دورپرواز سیمرغ و پهپاد دریا پایه به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ملحق خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: در آینده ای نزدیک شاهد خواهیم بود که هیچ ردپایی از وجود منحوس استکبار در منطقه و آب های تحت کنترل نیروی دریایی وجود نخواهد داشت.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
عزت و اقتدار در برابر دشمنان رمز پیروز است و نباید از تهیدید های دشمنان ترسید و تن به ذلت داد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
عزت و اقتدار در برابر دشمنان رمز پیروز است و نباید از تهیدید های دشمنان ترسید و تن به ذلت داد
0
0