۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۲۸۸۸۱
امیر کاویانی:

همه سامانه ها و تجهیزات نیروی دریایی بهینه و بومی شده است

همه سامانه ها و تجهیزات نیروی دریایی بهینه و بومی شده است
معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش با بیان این که در زمینه صنایع دریایی به خود کفایی رسیده ایم، گفت: همه سامانه ها و تجهیزات نیروی دریایی بهینه و بومی شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، امیر کاویانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت هفته بسیج و روز نیروی دریایی گفت: آمریکایی ها توطئه های مختلفی را برای از پای در آوردن انقلاب دنبال کردند و دنبال جنگ تحمیلی هم رفتند.

وی افزود: آمریکایی ها از نفوذ فرهنگی و الهام بخشی انقلاب برای ملت های دیگر در هراس بوده و هستند از این رو در اوایل انقلاب صدام را تحریک کردند و همه شرق و غرب متحد شدند تا انقلاب را از بین ببرند اما با عنایات الهی نتوانستند به هدف خود برسند.

امیرکاویانی با بیان این که رژیم بعث بخش مهمی از نیروهای خود را برای گسترش مرز دریایی عراق در برابر ایران صف آرایی کرد، اظهار داشت: قدرت رزمی صدام در سمت شمال خلیج فارس در برابر نیروی دریایی ارتش متمرکز بود اما شاهد مقاومت 34 روزه و شکست اول راهبردی صدام بودیم.

وی ادامه داد: نیروی دریایی در کنار سایر رزمندگان در صحنه دریا مقتدرانه ظاهر شد، نیروی دریایی تجهیزات قدیمی داشت و با خروج مستشاران آمریکایی دشمن تصور نمی کرد ایران بتواند در صحنه دریا عمل کند اما جوانان انقلابی در برابر نیروی مدرن و پیشرفته رژیم بعث ایستادند و آن را نابود کردند.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش با بیان این که اگر به دنبال توسعه اقتصادی کشور هستیم باید به ظرفیت دریا توجه داشته باشیم، ابراز داشت: دلایل این مسأله را باید در تدبیر فرمانده معظم کل قوا در راهبردی شدن نیروی دریایی جست وجو کرد.

وی عنوان کرد: نیروی دریایی برای پشتیبانی از نیازهای مردم بیش از 10 هزار کشتی تجاری و نفتکش را محافظت کرد و تا پایان جنگ شاهرگ حیاتی کشور برای صادرات نفت و واردات کالا باز نگه داشته شد.

امیر کاویانی خاطرنشان کرد: تمام تجهیزات و امکانات نیروی دریایی دوران رژیم ستمشاهی از غرب بود و نیروهای داخلی تأثیری نداشتند اما ابتکار، خلاقیت و دینداری ایرانی معجزه کرد و در دوران انقلاب شاهد خودکفایی در صنایع دریایی هستیم.

وی اضافه کرد: امروز همه سامانه ها و تجهیزات نیروی دریایی بهینه و بومی شده است، در زمینه ساخت با فرمان فرمانده معظم کل قوا نخستین ناوشکن تمام ایرانی به نام جماران را در 30 بهمن سال 88 رونمایی کردیم، همه طراحی ها و تجهیزات کاملا ایرانی است این در حالی است که قبلا جرأت تغییر کوچکترین قطعات را نداشتیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش با بیان این که ناوشکن دماوند برای اقتدار نیروی دریایی کشور در دریای شمال ساخته شد، گفت: همچنین ناوشکن تمام ایرانی سهند سال گذشته به نیروی دریایی ملحق شد، تجهیزات نیروی دریایی دارای فناوری بسیار پیچیده است و جوانان انقلابی ایرانی بر این فناوری ها واقف هستند.

وی افزود: امروز فرمانده نیروی دریایی و سلسه مراتب آن از نسل انقلاب هستند و همه در داخل کشور آموزش دیدند، امروز شصت وچهارمین ناوگروه جمهوری اسلامی ایران از نفتکش ها در برابر دشمنان حفاظت می کنند، این پیشرفت ها از اعجاز انقلاب است و با فرماندهی معظم کل قوا عهد بستیم که نیروی دریایی در تراز ملت ایران باشد.

امیرکاویانی اظهار داشت: با راهبردی شدن نیروی دریایی، این نیرو از خلیج فارس خارج شد و به سواحل مکران در دریای عمان برای توسعه سواحل مکران رفت، امروز سواحل دریایی عمان و مکران برای ایران با اهمیت است و نیروی دریایی علمدار توسعه و امنیت و اقتدار دریایی در آن منطقه حضور دارد.

محمد قمین
ارسال نظرات