۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۲۸۸۹۹
کارشناس موسسه بهداشت معنوی:

افراط در مثبت‌اندیشی انسان را از واقع‌نگری دور می‌کند

افراط در مثبت‌اندیشی انسان را از واقع‌نگری دور می‌کند
حجت الاسلام عرب گفت: شولتس در کتاب نظریه‌های شخصیت در روان‌شناسی این مسئله را عنوان می‌کند که بعضی افراد دچار افراط در مثبت اندیشی می‌شوند و این یکی از نتایج راز است.

حجت الاسلام حسین عرب کارشناس موسسه بهداشت معنوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به کتاب راز پرداخت و گفت: قانون جذب را با کتاب راز و فیلم مستندی که به همین نام ساخته شده بود، به مردم دنیا معرفی کردند. مستند راز در سال 2006 توسط خانم راندا درن و کتاب قانون جذب به مردم دنیا معرفی شد و در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در تاریخ بشریت لقب گرفته است.

وی‌ در ادامه افزود: افرادی که قانون جذب را برای شما توضیح می‌دهند، درباره چگونگی این قانون سوال می‌کنیم، در جواب می‌گویند که با تصور باعث خلق آرزوهایتان می‌شوید. آیا منظورشان این است که ما در منزل می‌نشینیم و فکر می‌کنیم و بعد از یک مدت، آرزوی مدنظر ما محقق می‌شود، البته این را قبول ندارند.

کارشناس موسسه بهداشت معنوی با اشاره بر انگیزه‌دهی راز برای تحقق تصورات ما عنوان کرد: آنها معتقدند که تصور شما باعث می‌شود تا انگیزه بیشتری برای کار داشته باشید و این هم رازی نبود، چون مروجین قانون جذب می‌گویند که این رازی است و هر کس در عالم بشریت به موفقیت رسیده از طریق این قانون بود.

وی در پایان با اشاره به نگاه روان شناختی در حوزه مثبت اندیشی اظهار داشت: آقای شولتس در کتاب نظریه‌های شخصیت در روان‌شناسی این مسئله را عنوان می‌کند که بعضی افراد دچار افراط در مثبت اندیشی می‌شوند و در نتیجه دچار آسیب‌های اجتماعی، فردی و اخلاقی می‌شوند و نتایج اعمالشان را نمی‌خواهند بپذیرند، با این عنوان که چون من مثبت‌اندیش هستم. /882/ 302/

ارسال نظرات