۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۲۸۹۵۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

عزت نظام در گرو داشتن مدیران مؤمن و جهادی است

عزت نظام در گرو داشتن مدیران مؤمن و جهادی است
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با بیان اینکه در بیانیه گام دوم بر عزت بسیار تأکید شده است، گفت: FATF با عزت سازگاری ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سالن نشست های خبرگزاری رسا برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مجلس خبرگان رهبری در این نشست با اشاره به عزت ملی و اقتدار جهانی در بیانیه گام دوم انقلاب افزود: عزیز یعنی کسی که غلبه بر او آسان نیست و عزت آن حالت نفوذ ناپذیری است که مانع غلبه دشمن می‌ شود.

وی بیان داشت: عزت ملی یعنی عدم وابستگی، عدم ذلت و عدم تحقیر یک ملت و یک کشور؛ در قرآن آیات متعددی در این رابطه هست که از جمله در آیه 39 سوره نساء در اوصاف منافقان می‌ خوانیم که این ها برای رسیدن به عزت به دنبال ولایت کفار و سرسپردگی به بیگانگان می‌ دانند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در روایات اسلامی به موضوع عزت توجه داده شده است، ابراز کرد: عزت ملی یعنی خود باخته نبودن در مقابل بیگانگان و در مقابل آن تحقیر ملی قرار دارد که در آن عظمت و عزت ملت نادیده انگاشته می‌ شود.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در همین بیانیه گام دوم انقلاب می‌ فرمایند دولت جمهوری اسلامی باید از ارزش های ملی خود حتی یک گام هم عقب نشینی نکند، از تهدیدها نهراسد و عزت خود را حفظ کند و در جای دیگر می‌ فرمایند که اگر عزت بود، امنیت هم خواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نکته مهم این بیانیه این است که در چهل ساله دوم بر همان اصول چهل ساله اول تأکید کنیم از این رو در چهار حوزه به عزت اقتصادی، علمی، فرهنگی، سیاست خارجی و دفاعی می‌ توان به این موضوع نگاه کرد.

وی با تأکید بر این که در حوزه اقتصادی رسیدن به عزت ملی باید به اقتصاد مقاومتی برگردیم، گفت: در این عرصه عمده آمارهایی که مسؤولان ارائه می‌ دهند مربوط به صادرات نفت است و راه رسیدن به عزت ملی در حوزه اقتصادی این است که اقتصاد ما از وابستگی به نفت خارج شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: از مسؤولان سؤال می‌ کنیم آیا تصویب یک قرادادی همچون FATF یا حقوق های نجومی با فرهنگ عزت ملی سازگار است یا خیر؟ مگر بنا نبود هم چرخ سانتریفیوژها و هم چرخ زندگی مردم بچرخد؟ آیا شیوه اجرایی گرانی بنزین با عزت ملی و عزت مردم سازگار بود؟

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در ادامه تأکید کرد: همه عقیده داریم که بنزین ارزان بود و باید گرانتر می‌ شد ولی شیوه اجرای آن با عزت ملی منافات داشت.

وی با بیان این که قاعده نفی سبیل در عرصه سیاست خارجی ما را به عدم سلطه پذیری رهنمون می‌ شود، تصریح کرد: عزت ملی در عرصه سیاست خارجی نشان داده که نباید به دشمنان باج بدهیم؛ ایران بعد از چهل سال از یک بازیگر ژاندارم در منطقه به یک بازیگر مقتدر و مستقل تبدیل شده است و حمایت از جریان مقاومت، حضور در کنار مردم سوریه و عراق و مبارزه با داعش و تلاش برای حل بحران یمن نشانه هایی در این راستا است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: عزت نظام در گرو داشتن مدیران مؤمن و جهادی و متکی به پروردگار و با ایمان الهی محقق می‌ شود و در حوزه علم و فرهنگ باید بدانیم خودباختگی فرهنگی یکی از عوامل سقوط یک نظام است، از این رو یکی از وظایف مهم اهل فرهنگ و اندیشه تولید محتوا و مضامین فرهنگی با فکر انقلاب اسلامی است.

وی بیان داشت: در عرصه دفاعی و امنیتی، آمادگی کامل برای دفاع از کیان کشور وجود دارد چون رهبر معظم انقلاب در این زمینه خودشان مستقیما مسؤولیت را برعهده گرفته اند و قرآن کریم دستور می‌ دهد که در مقابل دشمنان محکم و قوی بایستیم و امروز توان موشکی جمهوری اسلامی خواب را بر دشمنان حرام کرده است./1324/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
مصطفی رستمی
ارسال نظرات