۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۶۲۸۹۶۷
مدیر حوزه علمیه کاشان خبر داد؛

مراسم نکوداشت آیت الله نمازی در کاشان برگزار می‌شود

مراسم نکوداشت آیت الله نمازی در کاشان برگزار می‌شود
مدیر حوزه علمیه کاشان از برگزاری مراسم نکوداشت آیت الله نمازی در کاشان، با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری و حوزه و دانشگاه در اواخر آذرماه امسال خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: نکوداشت آیت الله عبدالنبی نمازی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان با هدف تجلیل از نیم قرن مجاهدت، ایثارگری و جانبازی، فقاهت و شاگردی امام خمینی (ره) این فقیه و مجاهد فی سبیل الله و ۱۳ سال خدمات ایشان در کاشان برگزار می‌شود.

به گفته وی، مراسم نکوداشت آیت الله نمازی ۲۸ آذرماه امسال همزمان با ورود آیت الله نمازی به کاشان و همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن علامه فیض کاشانی دانشگاه کاشان برگزار می شود.

وی از تشکیل کمیته‌های علمی، کمیته بررسی سوابق نظامی و کمیته بررسی آثار آیت الله نمازی خبرداد و گفت: برای برگزاری این مراسم بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت کار انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با اشاره به اینکه سخنرانی‌ها و خطبه‌های نماز جمعه آیت الله نمازی بازنگری شده و در قالب یک جلد کتاب فاخر چاپ و در این مراسم رونمایی خواهد شد، گفت: در این مراسم اشعار شعرای کاشان در وصف آیت الله نمازی تهیه و در قالب یک کتاب در این مراسم رونمایی خواهد شد.

به گفته وی در این مراسم از سه کتاب زندگینامه آیت الله نمازی با عنوان «فقیه مهاجر و مجاهد» و کتاب «خطبه‌ها و نکته در موضوعات خانواده» و کتاب «ولایت فقیه و مبانی فقهی فقها» رونمایی خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه کاشان از برگزاری نمایشگاه جنبی مراسم نکوداشت آیت الله نمازی خبر داد و افزود: در این نمایشگاه شخصیت علمی و نظامی و فقاهتی ایشان در قالب تصاویر و عکس نوشته و پوستر، خطبه‌های نماز جمعه، اجازات از علما و احکام صادره شده طی ۴۰ سال گذشته در فضایی به مساحت ۳۰۰ متر مربع به نمایش گذاشته خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی همچنین از راه اندازی انجمن مفاخر در اداره فرهنگ و ارشاد کاشان خبر داد و اظهار داشت: یکی از دستاورد‌های نکوداشت آیت الله نمازی تأسیس انجمن مفاخر در کاشان از سوی استاندار اصفهان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان در اداره فرهنگ و ارشاد کاشان بود که پیش از این در مراکز استان‌ها تأسیس می‌شد.

وی در ادامه افزود: آیت الله نمازی در همه جبهه‌های فرهنگی، نظامی، سیاسی، اخلاقی، تفسیر و علوم مختلف صاحب نظر هستند و این ویژگی سبب شد تا از آیت الله نمازی به عنوان یک شخصیت ملی تجلیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی به شخصیت علمی و نظامی و جانبازی آیت الله نمازی در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب ایشان ذخرالاعلام است و خداوند ایشان را برای انقلاب اسلامی ذخیره کرده بود.

مدیر حوزه علمیه کاشان به برخی از ویژگی‌های آیت الله نمازی اشاره کرد و گفت: آیت الله نمازی خودش را سرباز انقلاب اسلامی می‌داند و هرجا نیاز بوده با فرمان رهبر معظم انقلاب به عنوان سفیر و سرباز ولایت و انقلاب حضور داشته است./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
تقدیر از بزرگان در هر دیار نشان بزرگی مردم آن دیار است.
0
0