۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۲۹۱۱۱
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

نعمت‌های خداوند بیش از احصاء و شمارش است

نعمت‌های خداوند بیش از احصاء و شمارش است
حجت الاسلام شاه فضل گفت: نعمت‌های خداوند بیش از احصاء و شمارش است از این رو انسان قبل از اینکه ناسپاسی کند، باید شکرگزار این همه نعمتی باشد که به او داده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام شاه فضل در تفسیر آیات ۱۰۹ و ۱۱۰ سوره کهف که یکشنبه شب در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: زیان کار‌ترین افرادی کسانی هستند که اعمال صالح آن‌ها در دنیا نابوده شده است و دست آن‌ها خالی است.

وی افزود: در نقطه مقابل افراد زیان کار در آخرت کسانی هستند که ایمان می‌آورند و عمل صالح انجام می‌دهند و بهشت جایگاه آن‌ها است و دربهشت جاویدان خواهند بود.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند در آیه ۱۰۹ سوره می‌فرماید، اگر دریا‌ها مرکب شوند و بخواهند کلمات الهی را بنویسند، دریا‌ها تمام می‌شود، اما کلمات الهی تمام نمی‌شود، حتی اگر دریا‌ها چندین برابر شوند باز هم قدرت احصاء و شمارش کلمات الهی را نخواهد داشت.

وی به نکته اخلاقی در این آیه نیز اشاره کرد و ادامه داد: همه انسان‌ها به نوعی با مشکلات و کمبود‌هایی روبرو هستند، اما با این حال باید شکرگزار خدا باشند در حالیکه شکر خدا را به جا نمی‌آورند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: نعمت‌های خداوند برای انسان بیش از احصاء و شمارش است، از این رو انسان قبل از اینکه ناسپاسی کند، باید شکرگزار این همه نعمتی باشد که به او داده است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: ویژگی آخرین آیه از سوره کهف این است که انسان برای بیدار شدن در ساعت مشخصی این آیه را تلاوت کند و هر ساعتی که تعیین کرده باشد در همان ساعت از سوی ملائکه الله از خواب بیدار می‌شود.

وی به برخی از ویژگی‌های آیات سوره کهف اشاره کرد و افزود: تلاوت آیات ۱۱ و ۱۲ سوره کهف بی خوابی و بی تابی نوزاد را برطرف می‌کند و تلاوت آیه دهم سوره کهف سبب جاذبه زمین و یا خانه برای فروش می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات