۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۲۹۱۴۳

دستور رهبر معظم انقلاب برای بررسی طرح احیای نهاد مردمی جهاد سازندگی

دستور رهبر معظم انقلاب برای بررسی طرح احیای نهاد مردمی جهاد سازندگی
مدیرکل حوزه نمایندگی، ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی گفت: رهبر معظم انقلاب از طرح احیای نهاد مردمی جهاد سازندگی استقبال کردند و علاقمند به گسترش این کار هستند، البته تأکید کردند که تشکیلات دولتی در این طرح افزایش نیابد و از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاري رسا، پیمان فلسفی مدیرکل حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در ارتباط با آخرین وضعیت احیای نهاد مردمی جهاد سازندگی اظهار کرد: طرح احیای جهاد سازندگی توسط نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی مطرح و حدود یک سال برای آن برنامه‌ریزی و جلسات کارشناسی برگزار شد.

وی افزود: حدود 40 نفر از پیشکسوتان حوزه جهاد سازندگی در این باره نظر دادند و نتیجه آن طرحی برای احیای نهاد مردمی جهاد سازندگی شد، این نهاد با محوریت مردم شکل می‌گیرد و رویکرد جهادی دارد و اقدام به خدمت‌رسانی به مناطق روستایی و مناطق محروم و حتی مردم نیازمند مناطق شهری می‌کند.

مدیرکل حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: به‌موجب اجرای این طرح نیروهای جهادی در لایه‌های مختلف عملیاتی در مناطق محروم و مستعد شهری و روستایی شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در این طرح هر دستگاهی که در حال حاضر متولی فعالیت جهادی در کشور است به کار خود ادامه می‌دهد و با تشکیل این نهاد، نظامی منسجم با هدف‌گذاری و خروجی‌های مشخص و قابل ارزیابی ایجاد می‌شود.

فلسفی ابراز کرد: این طرح به محضر مقام معظم رهبری ارائه شد و ایشان نیز دستوراتی بر روی این طرح دادند و اکنون در معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری مورد برررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از اجرای این طرح استقبال کردند و علاقه‌مند به گسترش این کار هستند و تأکید کردند که تشکیلات دولتی در این طرح افزایش نیابد و از ظرفیتهای مردمی استفاده شود.

وی گفت: ما نیز در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب طرح احیای نهاد مردمی جهاد سازندگی را دنبال می‌کنیم و برای اجرا و نهایی کردن این طرح منتظر ابلاغ از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب در زمان صلاحدید هستیم.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح به هیچ وجه به بودجه دولتی متکی نیست و به‌دنبال آن هستیم که با امکانات مردمی اجرا شود اما کمک دستگاه‌های اجرایی کنار کمک‌های مردمی جذب می‌شود؛ از طریق اجرای کار مشترک با دستگاهها نیز می‌توان منابعی را جذب کرد./1360//101/خ

منبع: تسنیم
ارسال نظرات