۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۶۲۹۱۵۶

خشم فلسطینیان از عادی‌سازی علنی روابط امارات و رژیم صهیونیستی

خشم فلسطینیان از عادی‌سازی علنی روابط امارات و رژیم صهیونیستی
مشارکت رژیم صهیونیستی در نشست مقدماتی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی با خشم فلسطینیان مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، سفر یک هیأت صهیونیستی به دبی به منظور شرکت در نشست مقدماتی نمایشگاه اکسپو 2020 در دبی موجی از خشم را نزد فلسطینیان و حامیان مسأله فلسطین برانگیخته است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک هیأت رسمی در جریان سفری دو روزه به امارات در نشست مقدماتی نمایشگاه اکسپو 2020 شرکت خواهند کرد.

دو روز قبل بود که خلف الحبتور تاجر معروف اماراتی طی مصاحبه با مجله یهودی ـ آمریکایی «عامی»، خواستار عادی سازی کامل روابط کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس با رژیم صهیونیستی شده است.

الحبتور گفته است: «ما در کشورهای حوزه خلیج( فارس) باید به صورت علنی بگوییم که می‌خواهیم با تل آویو روابط برقرار کنیم. من می‌خواهم روابط برقرار باشد؛ چرا که ما می‌توانیم از لحاظ سیاسی و اقتصادی از این روابط سود ببریم.»

احمد المدلل از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که برخی از حاکمان کشورهای عربی روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در پیش گرفته‌اند تا از این طریق از کاخ‌ها و صندلی‌های خود محافظت کنند.

وی اظهار داشت: حکام عربی که راه عادی سازی روابط  را در پیش گرفته‌اند، از انجام ماموریت‌های اساسی خود در دفاع از مسأله فلسطین و مقابله با ظلم و تجاوزهای رژیم صهیونیستی خود داری کردند.

المدلل گفت که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به اقدامات جنایتکارانه این رژیم علیه ملت فلسطین را مشروعیت می‌دهد و این رژیم فرصت بیشتری برای توسعه شهرک‌سازی‌ها و تسلط بر زمین‌های کرانه باختری به دست خواهد آورد. 

المدلل با بیان هیچ کسی به جز تل آویواز عادی سازی سود نمی‌برد گفت: عادی سازی علنی روابط با رژیم صهیونیستی به مثابه برگی برنده نزد حکام عرب است تا از این طریق بتوانند رضایت آمریکا از رژیم‌هایشان را جلب کنند./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات