۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۶۲۹۲۰۸
تولیت مدرسه علمیه مروی:

خداوند روزی انسان را تضمین کرده است

خداوند روزی انسان را تضمین کرده است
آیت الله تحریری با بیان اینکه خداوند کریم روزی انسان را تضمین کرده است، گفت: حمد و ستایش پروردگار نیاز به شناخت حضرت حق دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه در همین مدرسه علمیه گفت: امام صادق(ع) می فرمایند: زمانی که امیرمومنان در مسجد خطابه ایراد می کردند شخصی ایستاد و گفت پروردگار خودت را برای ما توصیف کن تا محبت ما نسبت به پروردگار افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اکثر خطبه ها در کتاب شریف نهج البلاغه با حمد و ستایش الهی آغاز می شود، ادامه داد: در اصل حمد توصیف حق تعالی به کمالات مناسب با اوست که این حمد نیاز به شناخت پروردگار دارد تا بشود خداوند را توصیف کرد.

آیت الله تحریری با اشاره به اینکه قرآن کریم پروردگار را حامد خودش معرفی می کند، اظهار داشت: همچنین در آیات الهی آمده انبیا و اولیای الهی حمد پروردگار را به جای می آوردند.

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به اینکه ستایش مطلق تنها برای خداوندی است که منع سبب کثرت او ‌نمی شود، عنوان کرد: اگر پروردگار فیضی را افاضه نکند موجب نمی شود کمالات و خزاینش زیاد شود چرا حق تعالی همچون انسان نیست که وقتی نمی دهد آن چیز از بین نمی رود.

وی افزود: همچنین اعطا نیز او را به فقر و محرومیت نمی کشاند؛ هر کسی غیر از حق تعالی اعطا می کند چیزی از دارایی هایش ‌نقص می شود.

آیت الله تحریری با اشاره به اینکه نعمت های الهی با فایده است و توخالی نیست، خاطرنشان کرد: خداوند با جود و کرمش تضمین کرده خلق و انسان ها را اداره کند پس انسان ها با این توصیف نباید نگران روزی خود و دیگران باشند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات