۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۲۹۳۴۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

زندان یکی از آفت‌ها و تهدید‌ها در نظام قضایی کشور است

زندان یکی از آفت‌ها و تهدید‌ها در نظام قضایی کشور است
آیت الله نمازی بر لزوم تداوم اجرای طرح جایگزینی حبس تاکید کرد و گفت: زندان یکی از آفت‌ها و تهدید‌ها در نظام قضایی کشور است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی شامگاه سه شنبه در دیدار حجت الاسلام شکرالله بهرامی معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، گفت: منصب قضا در نظام توحیدی ویژه پیامبران بوده و در دوره غیبت نیز این منصب به عالمان، فقیهان و صالحان واگذار شده است.

وی زندان را برای خانواده‌ها بسیار آزاردهنده خواند و افزود: رییس فقید قوه قضاییه بنیانگذار طرح جایگزینی حبس در کشور شد و در مناسبت‌های گوناگون موضوع را پیگیری کرد.

آیت الله نمازی ادامه داد: هنگامی که عضوی از یک خانواده دستگیر و زندانی می‌شود در حقیقت سایر اعضای خانواده به گروگان گرفته می‌شوند چرا که در چنین شرایطی است که زندگی و حیثیت اجتماعی یک خانواده تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

به گفته وی اثر سوء زندان برای خانواده و جامعه بیش از تاثیرات مثبت و سازنده آن است و انتظار می‌رود جایگزینی این حکم سرعت داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان بر لزوم تداوم اجرای طرح جایگزینی حبس تاکید کرد و گفت: زندان یکی از آفت‌ها و تهدید‌ها درنظام قضایی کشور است.

حجت الاسلام شکرالله بهرامی معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح نیز ابتدای دیدار، عالمان دینی را چراغ‌های فروزان آسمان ولایت خواند و اظهار داشت: هر چه داریم از عالمان دینی است و اگر می‌خواهیم در راه نجات قرار داشته باشیم باید به بزرگان، ائمه‌جمعه و نمایندگان ولی فقیه مراجعه کنیم.

وی افزود: همانگونه که ستارگان در آسمان نور افشانی می‌کنند، علما و بزرگان نیز بر روی زمین نورافشانی می‌کنند و عالمان وارثان پیامبران الهی و خلیفه الله بر روی زمین هستند.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به اینکه امروز زمان شبهه است و در شبهات نیاز به چراغ راه است، اظهار داشت: امروز در گرد و غبار شبهات به نور و انوار الهی در روی زمین که علما هستند نیاز است.

به گفته وی جنگ امروز، جنگ احزاب است و همه دنیا در برابر جمهوری اسلامی ایستاده اند، اما آنچه که محرز است این است که ملت ایران ۴۰ سال است در برابر همه توطئه‌های دشمن ایستاده است و مقاومت می‌کند.

لازم به ذکر است، شرکت در آیین بهره‌برداری از دادسرای انتظامی کاشان، دیدار مردمی، نشست با قضات و کارمندان و حضور در شورای اداری از برنامه‌های سفر دو روزه معاون قوه قضاییه و رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به این شهرستان است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات